تقدیر از 38 فرآیند برتر آموزشی در علوم پزشکی/ جدول فرآیندهای برتر
رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری در هفته معلم خاطرنشان کرد: 38 فرآیند برتر در حوزه آموزش پزشکی انتخاب شده اند که از آنها در این جشنواره تقدیر می شود.
دکتر محمدحسین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 10 تا 12 اردیبهشت ماه جاری همزمان با دوازدهمین همایش سراسری آموزش پزشکی برگزار می شود و شعار این دوره آموزش عالی علوم پزشکی و افق سلامت در نقشه جامع علمی است.
وی افزود: چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده و فرآیندهای علوم پزشکی در حیطه های پنج گانه تدوین برنامه آموزشی، روشهای نوین آموزشی، رویکردهای نوین ارزشیابی، مدیریت و رهبری آموزشی، مشاوره و راهنمایی انتخاب شده اند.
اسدی گفت: جشنواره در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار شد و برگزیدگان نهایی به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت 38 فرآیند به عنوان فرآیند برتر انتخاب شده اند.
نام حیطه
نام دانشگاه / تیپ
خلاصه فرآیند
تدوین برنامه ریزی آموزشی
شیراز/ تیپ یک
مدرسه تابستانی گامی در توسعه آموزشهای عمومی بین رشته ای
//
مازندران/ تیپ دو
دوره آموزشی ارتقاء توانمندیهای دستیاران
//
کاشان/ تیپ دو
بررسی تاثیر آموزش بر میزان رعایت اصول تشخیص نویسی دستیاران دانشگاه
//
همدان/ تیپ دو
طراحی و اجرای طرح درس مبتنی بر هدف در توانمندسازی دانشجویان رشته بهداشت عمومی
//
بوشهر/ تیپ سه
ادغام آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد
مشاوره و راهنمایی
مشهد/ تیپ یک
استاد مشاور در آموزش پزشکی: گامی در جهت بومی سازی
//
تبریز/ تیپ یک
اجرای نظام مشاوره و راهنمایی تحصیلی در دانشکده داروسازی
//
تهران/ تیپ یک
فرآیند آموزش بالینی دانشجویان عرصهمدیریت پرستاری
//
شهیدبهشتی/ تیپ یک
طراحی و اجرای شیوه نوین مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشجویان ارشد فیزیوتراپی
//
بقیة الله/ تیپ دو
مشاوره و نظارت راهبرد مدیریت و رهبری آموزشی
//
کاشان/ تیپ دو
ارتقاء سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان جدیدالورود
//
بیرجند/ تیپ سه
معرفی مشاور طراحی آموزشی
ارزشیابی
اهواز/ تیپ یک
کاربرد روش Chart Stimulated در ارزشیابی دستیاران کودکان
//
تبریز/ تیپ یک
استاندارد سازی برنامه آموزشی و طراحی و اجرای آزمون ساختار یافته دانشجویان داروسازی
//
بقیة الله/ تیپ دو
استاندارد سازی پزشکی عمومی مبتنی برنظام اعتبار بخشی ملی و جهانی WFME
//
زاهدان/ تیپ دو
ارتقاء آموزش بالینی با استفاده از بازسازی تیم بالینی
//
یزد/ تیپ دو
برگزاری آزمون جامع آزمایشی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شعبه بین الملل
//
گیلان/ تیپ دو
ارزیابی کیفیت سئوالات ارتقای دستیاری گروه های آموزشی دانشکده پزشکی
//
بوشهر/ تیپ سه
تعیین معیارهای معتبر برای ارزشیابی آموزش و تدریس نظری اعضای هیئت علمی
//
سبزوار/ تیپ سه
استفاده از تلفن همراه جهت ارزشیابی مستمر اساتید در پایان هر جلسه
رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت اظهار داشت: از چند استاد نمونه نیز به صورت نمادین در این جشنواره تقدیر به عمل می آید.
فرآیندهای برتر در سه تیپ دانشگاهی به صورت جداگانه معرفی شده اند و هر کدام در حیطه های مختلف توانسته اند رتبه های اول تا سوم را کسب کنند.
نام حیطه
نام دانشگاه/تیپ
خلاصه فرآیند
روشهای نوین آموزشی
شیراز/ تیپ یک
ترویج آموزه های قرآنی در آموزش و پژوهش و خلاقیت مبتنی بر یادگیری اکتشافی
//
اهواز/ تیپ یک
طراحی و اجرای الگوی نوین آموزشی به منظور ارتقای تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی
//
اهواز/ تیپ یک
تعیین اثربخشی الگوی بهینه آموزشی اتاق عمل و کاهش اضطراب عملکردی
//
اصفهان/ تیپ یک
اولین کلینیک آموزشی دندانپزشکی سیار در ایران
//
همدان/ تیپ دو
فرآیند طراحی الگوی ترکیبی یادگیری و فرایند مبتنی بر مسئله در آموزش بالینی و پرستاری
//
یزد/ تیپ دو
کاربست طرح منتورشیپ در برگزاری کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری
//
سمنان/ تیپ دو
استقاده همزمان روش استاد محوری و در تدریس دروس آناتومی عملی سر و گردن
//
بابل/ تیپ دو
اجرای کارگاهی طرحی جامع در آموزش پرستاری
//
ارتش/ تیپ دو
تدوین و کاربرد دانشنامه دیجیتال در آموزش بالینی رادیولوژی
//
گناباد/ تیپ سه
آموزش به مددجو به روش ادغام یافته مبتنی بر نظریه یادگیری معنی دار
//
رفسنجان/ تیپ سه
بررسی تاثیر روش تدریس جدید در دروس عملی دندانپزشکی بر میزان یادگیری دانشجویان
مدیریت و رهبری
تهران/ تیپ یک
طراحی ابزار ارزیابی مقایسه ای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی و رتبه بندی دانشکده ها
//
اصفهان/ تیپ یک
تهیه راهنمای گام به گام نیازسنجی در آموزش مداوم
//
اراک/ تیپ دو
استقرار مدل مدیریت بهره وری در دانشکده پزشکی و دریافت جایزه ملی بهره وری ایران
//
کرمانشاه/ تیپ دو
یک شیوه جدید برای آموزش عملی روش تحقیق به دانشجویان
//
ارومیه/ تیپ دو
بهبود و ارتقای کیفیت کارآموزی در عرصه مدیریت خدمات پرستاری
//
گلستان/ تیپ دو
استفاده از "بازاندیشی" به عنوان ابزاری برای پرورش تفکر نقادانه دانشجویان پرستاری بر اساس آموزه های دینی
//
یاسوج/ تیپ سه
آموزش درس عملی آناتومی تنه دانشجویان پزشکی به روش یادگیری تیمی