کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

World Breastfeeding Week

آغاز هفته جهانی شیردهی از امروز

10 مرداد 1394 ساعت 13:16

در ایران این مراسم برابر با دهم تا شانزدهم مرداد هر سال می‌باشد.


چه بی کران است لطف خدایی که همزمان با تولد انسان ، بهترین و کاملترین غذا را که متناسب با نیازهای جسمی و روحی نوزاد است از لحظه های اول تولد در اختیارشیر خوار قرار داده تا با بهره گیری از آن نیازهای خود را برطرف نماید.
-
به گزارش ميگنا درخصوص اهمیت شیر مادر در دین اسلام نیز تاکید بسیار شده است ازجمله حضرت رسول اکرم (ص) میفرماید : اگر مادری شب شیر دهد برای هر جرعه شیری که میدهد پاداش او معادل آن است که هفتاد بنده را در راه خدا آزاد کرده است.
-
هفته جهانی شیردهی (به انگلیسی: World Breastfeeding Week) به هفت روز از هر سال که از ۱ اوت شروع و تا ۷ اوت ادامه دارد گفته می‌شود.
این مراسم توسط اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی WABA سرپرستی و ادره می‌شود و سالانه برای پیوستن تمامی حامیان، دولت‌ها و مؤسسه‌های شیردهی در سراسر جهان تشکیل و در بیش‌تر از ۱۷۰ کشور انجام می‌پذیرد.

هفته جهانی شیردهی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ شروع شد و تاکنون در ۱۲۰ کشور توسط یونیسف و شریک‌هایش شامل اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی، سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌ها انجام می‌شود.
-
هدف اصلی این رویداد ترویج فرهنگ شیردهی و شیردهی منحصر به فرد برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد می‌باشد.
-
-

-
در ایران این مراسم برابر با دهم تا شانزدهم مرداد هر سال می‌باشد.در وب‌گاه رسمی این رویداد این‌طور نوشته شده که، «سازنده‌ها، ترویج‌دهنده‌ها و پخش‌کننده‌های هر نوع غذاهای اضافی کودک، بطری‌های کودک، پمپ‌های پستان، پستانک‌ها و محصولات مشابه حق استفاده از نماد و موضوع‌های این بنیاد را نداشته و در صورت استفاده به عنوان سوءاستفاده از قانون حق تکثیر شناخته خواهند شد.»

هفته جهانی شیردهی گواهینامه‌ای را نیز به فعالان و برپاکنندگان در این عرصه تقدیم می‌کند که با پر کردن فرم و برگرداندن آن به وب‌گاه و بعد از آن انجام کارهای قیدشده در فرم اعطا پذیر است.
اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی شبکه‌ای ارتباطی بین افرادی است که به طورت جهانی برای گسترش شیردهی و فرهنگ شیردادن اقدام می‌کنند. این گروه با مشکلات از چندین نقطه‌نظر برخورد می‌کنند شامل شیردهی، سلامت مادران و مشاورین شیردهی. در میان تمام مراکز و مؤسسه‌هایی که برای گسترش فرهنگ شیردهی اقدام می‌کنند، دریک و پاتریس جلیف دو متخصص امور اطفال و تغذیه نوزادان در هویدا کردن و انجام دادن چندین ابتکارهای اولیه نقش بزرگی داشتند.
-
بر اساس مطالعات اگر همه زنان تغذیه با شیر مادر را در عرض یکساعت اول تولد آغاز نمایند، حداقل جان یک میلیون از ۴ میلیون نوزادی که هر سال در جهان می میرند حفظ می شود.

همچنین تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول عمر فواید بی نظیر شیر مادر را به شیر خواران و مادران اعطاء می کند و شروع به موقع غذاهای کمکی مناسب ، کافی و سالم از پایان ۶ ماهگی به رفع کمبودهای رژیم غذایی و تامین نیازهای شیرخواران در این سن کمک نموده و تداوم تغذیه با شیر مادر تا پایان دو سالگی سلامت جسمی و روانی شیرخواران و مادران را به ارمغان می آورد.


کد مطلب: 32347

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32347/آغاز-هفته-جهانی-شیردهی-امروز

میگنا
  https://www.migna.ir