کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد :

باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم

7 آذر 1394 ساعت 8:52

طرح گلستان خوانی یک طرح اعتقادی است نه اداری


مدیر کل آموزش و پرورش فارس بااشاره به اینکه اگر بخواهیم طرح گلستان خوانی در مدارس فارس فراگیر شود گفت: مدارس گلستان خوانی را قبل از اینکه به عنوان یک سیستم اداری نگاه کنند ، امری اعتقادی بدانند.

به گزارش ميگنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، حمید رضا آذری در آیین افتتاحیه در نخستین کارگاه آموزشی مدرسان طرح استانی گلستان خوانی در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی احسان شیرازدر خصوص علل اجرای این طرح در مدارس گفت:مدت هاست که به این نتیجه رسیدیم که آن طور که باید و شاید برای نسل بعد از انقلاب در زمینه توجه به آثار فاخری همچون گلستان سعدی که هویت ملی ما به آن وابسته است عملی انجام نداده ایم.

وی افزود: امروز خوب یاد دادن فارسی به منزله خوب فهمیدن سایر دروس هم هست و متاسفانه بسیاری از معلمان درس ادبیات فارسی از پس این درس و تفهیم آن به نسل جوان بر نمی آیند. آذری گفت: دانش آموزان به مدت 12 سال در آموزش و پرورش و کلاس های درس و مدرسه حضور دارند و در این سال ها باید با سرمایه های کشور، هویت و فرهنگ آن آشنا شوند. وی افزود:بنا بر این ،باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم و هم خانواده ها و قبل از این که به این درس به عنوان یک سیستم نگاه کنیم، یک امر اعتقادی بدانیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خطاب به معلمان گفت: معلمان باید در این راه از خود ابتکار به خرج دهند و غیر از امتحانات نهایی ،بخشی از نمره درس ادبیات فارسی را به گلستان اختصاص دهند و بدانند که تخلف نکرده و به بیراهه نرفته اند.

آذری همچنین خطاب به خانواده ها گفت: خانواده ها نیز باید در آموختن زبان فارسی و گلستان خوانی اهتمام داشته باشند و کاش به اندازه شوق آموختن انگلیسی به فرزندان،گلستان خوانی و فارسی نیز می آموختند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: برترین های مرحله استانی جشنواره گلستان خوانی فارس که در اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می شود تقدیر ویژه می شوند خاطر نشان می شود:بیش از هفت هزارو سیصد معلم دوره ابتدایی و یکصدو هفتاد هزار دانش آموز سراسر استان در طرح گلستان خوانی شرکت خواهند کرد


کد مطلب: 34221

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34221/باید-گلستان-خوانی-هم-دانش-آموزان-بشناسانیم

میگنا
  https://www.migna.ir