کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج بیکاری فارغ التحصیلان به سمت تحصیلات تکمیلی

11 دی 1394 ساعت 10:56

افزایش بی رویه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات دکتری یکی از دلایل افزایش بیکاری در جامعه است.


دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت : پذیرش و توسعه بی رویه رشته ها و دانشجو یک صدمه بزرگی است که کیفیت دانشکده ها را پایین آورد و وقت اساتید را بیش از حد به امور آموزشی و گذراندن پایان نامه ها معطوف کرد و امروز شاهد تبعات این قضیه هستیم، افزایش بی رویه دانشجویان دکتری و دادن مدرک به آنها باعث شده دانش فرد بیش از حد نیاز شود و دستگاه هم به آن حد از دانش و اطلاعات احتیاجی ندارد.

وی افزود‌: نکته دیگر این است که کارآفرینی را در سرلوحه کار خود نداریم . دانشگاه تهران ، دانشگاه کارآفرین را به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ها برای هدف برنامه توسعه سوم خود دارد و همچنان در این زمینه ها درحال کار هستیم.

برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز تاکید کرد : نه تنها در دکتری بلکه در مقاطع دیگر هم این مسئله بیکاری وجود دارد. دانشگاه ها مسئولیتی در ایجاد شغل دانشجویان ندارند و سازمان ها و بخش های دیگر کشور هستند که باید دانشجویان را جذب کنند. دانشگاه درواقع دانشجویان رابرای آنها تربیت می کنند و درواقع باید بخش هایی که از این فارغ التحصیلان بهره برداری می کنند ظرفیتشان را توسعه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد :مشکل دیگر اینکه دانشگاه ها نباید بی هدف دانشجویان را در رده های مختلف تربیت کنند و باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری و اقدامات وزارت علوم طرح آمایش آموزش عالی تهیه شود و پذیرش و تربیت دانشجویان بر مبنای نیاز و اولویت های کشور و منطقه باشد که هنوز این اتفاق نیفتاده است و باید دانشجویان را درحدی تربیت کنیم که این مشکل را تقویت نکنیم .


کد مطلب: 34900

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34900/موج-بیکاری-فارغ-التحصیلان-سمت-تحصیلات-تکمیلی

میگنا
  https://www.migna.ir