کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی

8 اسفند 1394 ساعت 16:55

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.


به گزارش ميگنا، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

به نام خداوند بخشاینده و مهربان

با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل (رحمة ا... علیه) و شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران امورتربیتی و با درود به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور محترم، احیاگر تدبیر و امید و درود به تمامی فرهنگیان شریف سراسر کشور.

هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و آغاز هفته­ ی تربیت اسلامی را گرامی می‌دارم و با تبریک این روز، برای مجموع همکاران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، بویژه دست اندرکاران پرتلاش و دلسوز امور تربیتی مدارس کشور آرزوی سلامت و توفیق می‌نمایم.

امور تربیتی شجره­ ی طیبه‌ای است که به پشتوانه­ ی اندیشه‌های رفیع و انسان ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گستره ­ی آموزش و پرورش کشور روئید و برکات معنوی آن، جان و دل گلهای بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلابی را شور و شعور بخشید؛ بر این اساس هفته­ ی تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، فرصت مناسبی است تا آموزش و پرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفتگو، تبادل نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و کیفیت بخشی به فعالیت‌های امور تربیتی را مورد بررسی قرار دهد.

با عنایت به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت اسلامی در بسترسازی برای رسیدن کودکان و نوجوانان به مراتبی از حیات طیبه، ارج نهادن و تجلیل و قدردانی از زحمات فعالان عرصه ­ی امور تربیتی دانش آموزان، شایسته است به عنوان یکی از اقدامات اصلی در تقویت زیرنظام منابع انسانی ـ که اصلیترین زیر نظام در تحول آموزش و پرورش است ـ همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

مجموعه­ ی امور تربیتی، که اکنون بیش از سه دهه از تأسیس آن می‌گذرد، در دهه­ ی پیشرفت و عدالت و در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه­ ی مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه و تلاش‌های دولت تدبیر و امید، فرصتی برای نقش آفرینی فعال­‌تر فرهنگی و تربیتی در اختیار دارد تا از طریق هم­افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به زیور فضائل اخلاقی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، عدالت گستری، وفاق ملی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان دانش آموزان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی­مان را سیراب سازد.

برای همکاران شریف حوزه­ ی راهبردی تعلیم و تربیت، بویژه متولیان و متصدیان امور تربیتی دانش آموزان، موفقیت و پیشرفت روزافزون در دستیابی به قله‌های رفیع دانایی و عرصه‌های نوین دانش از درگاه خداوند منان مسألت می‌نمایم.


کد مطلب: 35985

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35985/پیام-وزیر-آموزش-پرورش-مناسبت-سالروز-تأسیس-امور-تربیتی

میگنا
  https://www.migna.ir