کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به کارگیری نیروهای رسمی دولتی برای آموزش پیش دبستانی

22 تير 1395 ساعت 19:17

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی از به کارگیری نیروهای رسمی دولتی برای آموزش نوآموزان پیش دبستانی خبر داد.


رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأمین نیروی انسانی برای مقطع پیش دبستانی در سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به اینکه دوره پیش دبستانی جزو دوره های رسمی اما غیراجباری در نظام آموزشی کشور محسوب می شود لذا تأمین نیرو و اعتبار لازم برای توسعه آن ضروری است که در این راستا به تازگی اعتباری مستقل به مقطع پیش دبستانی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از امسال برای اولین بار صرفاً نیروهای غیردولتی برای تأمین نیروهای آموزشی به کار گرفته نمی شود و نیروهای رسمی دولتی هم برای فرایند آموزش استفاده می شود. فضلی از به کارگیری نیروهای رسمی دولتی در 53 دهستان کشور خبر داد و گفت: به پوشش آموزش های پیش دبستانی در مناطق محروم توجه ویژه ای می شود و با توجه به ضریب محرومیت مناطق به کارگیری نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای تأمین آن نیروهای مازاد دولتی و غیردولتی به کار گرفته می شود.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای ارتقای سطح کیفیت عملکرد معلمان پیش دبستانی آموزش های ضمن خدمت و همچنین بسته های آموزشی برای آنها تدارک دیده شده است. فضلی یادآور شد: اکنون بیش از 700 منطقه کشور پوشش مدارس پیش دبستانی انجام می شود و این مسئله به روند پیشرفت تحصیلی و پرورشی نوآموزان در آینده نیز بسیار کمک می کند. در واقع این خانواده ها با به رسمیت شناختن این دوره و تلاش برای انتخاب مراکز پیش دبستانی تحت مجوز آموزش و پرورش می توانند نقش بسزایی در روند بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی فرزندانشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت های قابل توجهی در حیطه آموزش های پیش دبستانی ایجاد شده عنوان کرد: در مناطق مختلف کشور برنامه ریزی شده تا آموزش های متناسب با شرایط منطقه و آداب و رسوم فرهنگی نیز در آموزش های پیش دبستانی لحاظ شود.


کد مطلب: 37632

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37632/کارگیری-نیروهای-رسمی-دولتی-آموزش-پیش-دبستانی

میگنا
  https://www.migna.ir