کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتظارات وزیر علوم از استادان و دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید

2 مهر 1395 ساعت 1:26

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری طی پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، انتظارات خود را از استادان و دانشجویان اعلام کرد و گفت: عرصه علم و فناوری دنیا امروز دستاوردهای علمی ما را باور کرده و به نتایج پژوهش‌های ما چشم دوخته است.


به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در این پیام ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به تمامی دانشگاهیان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان پرتلاش اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید و میثاق این وزارتخانه با مجلس در جهت ارتقای کیفیت، دانشگاه‌های پاسخگو، بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و سایر برنامه‌ها گام‌های مؤثری برداشته و توفیقات فراوانی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: کشور ما با تولید 1.82 درصد علم جهانی در حال حاضر و کسب رتبه 16 توانسته است تقریباً دو برابر نسبت جمعیت خود در خدمت تولید علم جهانی باشد.

دکتر فرهادی تصریح کرد: حضور تعدادی از دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی و تعداد قابل توجهی از استادان در زمره برترین‌های علمی جهان مؤید این نکته است که تلاش‌های جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ثمر نشسته و عرصه علم و فناوری دنیا امروز دستاوردهای علمی ما را باور کرده و به نتایج پژوهش‌های ما چشم دوخته است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تمایل مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی سراسر دنیا برای تبادل استاد و دانشجو و حضور مسؤولان علمی کشورها و انجام پروژه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک نیز  گواهی بر این مدعاست.

دکتر فرهادی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و بنیان‌های فراهم آمده در حوزه‌های آموزش عالی، تصویب طرح آمایش و جهت‌گیری به سمت توسعه هدفمند، ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، بازنگری اساسی در برنامه‌های درسی، تعدیل ظرفیت‌ها متناسب با امکانات و مأموریت‌ها نیز، ضامن و پشتوانه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

وی ادامه داد: همچنین، توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دلیل پایبندی و تعهد این وزارتخانه بر تحقق امر مهم تجاری‌سازی تولیدات علمی و حاکمیت علم و دانش در تمام امور به خصوص اقتصاد دانش‌بنیان است.

دکتر فرهادی خطاب به اساتید و دانشگاهیان اظهار کرد: امروز رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و محیط مساعدی که با همت و تلاش صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری، با اتکای به حمایت‌های بی‌دریغ دولت تدبیر و امید و فضای بین‌المللی به وجود آمده است، مسؤولیت مضاعفی را متوجه دانشگاهیان می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین فضای پرنشاطی است که می‌توان از اعضای هیات علمی انتظار داشت که با تجهیز خود به آخرین دستاوردهای علم، پژوهش و فناوری، آماده پاسخگویی به دانشجویان پرسشگر، خلاق و توانمند باشند و با یاری آنان ضمن حل مسائل و مشکلات کشور، در راستای توسعه علمی و همه جانبه گام بردارند.

دکتر فرهادی اظهار کرد: از دانشجویان کشور نیز انتظار می‌رود با غنیمت شمردن اوقات گرانقدر جوانی و با تلاش و همت مثال زدنی، دین خود را به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کنند.

وزیر علوم افزود: وزارت علوم هم خود را متعهد می‌داند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاهیان دریغ نورزد.

دکتر فرهادی در پایان گفت: از درگاه خداوند متعال برای همه دست‌اندرکاران نظام آموزش عالی، سالی پر از امید و نشاط و مشحون از موفقیت در رسیدن به مرجعیت علم و فناوری در جهان را آرزومندم.

 


کد مطلب: 38518

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38518/انتظارات-وزیر-علوم-استادان-دانشجویان-آغاز-سال-تحصیلی-جدید

میگنا
  https://www.migna.ir