کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش حقوق اعضای هیات علمی تا 700 هزار تومان، کارمندان، صفر تومان

8 مرداد 1390 ساعت 17:28


مهر :  کامران دانشجو، وزیر علوم جهت پاسخگویی به سوالات دو نماینده مجلس از جمله نادر قاضی پور - نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس می رود.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره سوال خود از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری درباره میزان افزایش حقوق استادان دانشگاهها گفت: به تازگی زمزمه‌هایی می شنویم که در برخی دانشگاههای کشور حقوق استادان فوق لیسانس و دکتری ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است که باید وزیر علوم توضیح دهد این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است. این افزایش حقوق اساتید فوق لیسانس و دکتری در حالی صورت گرفته است که حقوق کارمندان اداری این دانشگاهها حتی یک ریال هم اضافه نشده است.

وی اضافه کرد: باید مشخص شود این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است. این در حالی است که بیشترین فشار بر روی کارمندان دانشگاهها است و آنها هستند که مزایا و زمان استراحت کمی دارند.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: از وزیر علوم می‌خواهم در این ارتباط پاسخگو باشد زیرا این مسئله با اجرای عدالت در کشور مغایرت دارد. قاضی پور در بخش دیگر سوال خود از وزیر علوم به موضوع دیگری درباره عدم دریافت مدرک تحصیلی یک دوره آموزشی در استان آذربایجان غربی برای برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: تاکنون 507 نفر از مسئولان استان آذربایجان غربی برای گذراندن یک دوره تحصیلی به مهاباد رفته‌اند و هر یک از آنان تا چهار میلیون تومان برای این دوره هزینه ‌کرده‌اند اما با اتمام برگزاری کلاسها، مدرک تحصیلی یا گواهینامه آموزشی به آنها داده نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشخص شود چرا این اتفاق افتاده و مسئولیت این اتفاق با چه کسی است. ترور دانشمندان ایرانی نیز روز سه شنبه 11 مردادماه با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی می شود.  


کد مطلب: 4221

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4221/افزایش-حقوق-اعضای-هیات-علمی-700-هزار-تومان-کارمندان-صفر

میگنا
  https://www.migna.ir