کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان صدور فراخوان جدید جذب هیئت علمی/ فرصت دانشگاهها برای اعلام نیاز

17 مرداد 1390 ساعت 14:03


رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از صدور فراخوان جدید جذب هیئت‌علمی در آخر تابستان خبر داد و گفت: فراخوان سراسری برای مرحله اول جذب هیئت علمی در سال 90 در نیمه دوم شهریور ماه صادر می‌شود.
محمدرضا مردانی در گفتگو با مهر با بیان این خبر گفت: 20 مرداد ماه آخرین فرصت دانشگاه‌ها است تا نیازهایشان برای جذب هیئت علمی که قرار است از طریق فراخوان سراسری شهریور ماه 90 تامین شود را اعلام کنند.
 
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از برقراری ارتباط الکترونیکی با دبیرخانه­های هیئت اجرایی، دفاتر تحقیق استانی و ایجاد سامانه جامع جذب (پورتال مرکزی)، پیگیری و نظارت بر اجرای دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی به عنوان اولویت‌ها و رویکردهای مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در سال 90 نام برد.
 
وی با بیان اینکه روند رو به رشد جذب اعضای هیئت علمی در دو سال گذشته از سیاست‌های اصلی وزارت علوم بوده است گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت علوم امیدواریم روند رو به رشد جذب اعضای هیئت علمی در سال 90 نیز ادامه داشته باشد و با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در هیئت مرکزی جذب تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم به استاندارد جهانی نسبت استاد به دانشجو در کشور دست پیدا کنیم.
 
مردانی افزود: نظارت بر عملکرد هیئت اجرایی دانشگاه­ها به ویژه بر نحوه جذب اعضای هیئت علمی حق‌التدریسی، تقویت و ساماندهی بانک اسناد مرکز جذب و ارائه خدمات به هیئت­های اجرایی جذب، تقویت و گسترش شبکه منابع تحقیق به عنوان اعضای افتخاری هیئت‌های جذب در سطح دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از دیگر رویکردهای مرکز جذب در سال 90 است.
 
وی تشکیل هیئت اجرایی جذب استانی دانشگاه­های غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی، ایجاد وحدت رویه در جذب و نهادینه‌سازی فراخوان سراسری با توجه به سیاست هیئت عالی جذب وزارت علوم را به عنوان برنامه‌های اساسی مرکز جذب در سال 90 نام برد. 


کد مطلب: 4374

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4374/زمان-صدور-فراخوان-جدید-جذب-هیئت-علمی-فرصت-دانشگاهها-اعلام-نیاز

میگنا
  https://www.migna.ir