کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس نظام روان‌شناسی: فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در کشور باید اجباری شود

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی , 26 آذر 1398 ساعت 18:00

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره گفت: ارائه مشاوره طلاق باید به مراکز تخصصی وزارت ورزش و جوانان سپرده شود و نبايد قوه قضائیه متصدی اینکار باشد


ميگنا: دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مراسم پایانی دانش‌افزایی مدیران تخصصی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که در روز یکشنبه 23 آذر ماه در شیراز برگزار گردید اظهار داشت: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از زمان مسئولیت مهندس تندگویان و خانم کریمی در حوزه ازدواج و خانواده فعال شده است و همکاری خوبی با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دارند، سازمان نظام روان‌شناسی یک سازمان ناظر و معیار است و در امور اجرایی دخالت نمی‌کند.


حاتمي افزود: متقاضيان دريافت پروانه مرکز مشاوره ازدواج می‌ توانند از طريق سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام نماید، تا پروانه و مجوز فعاليت پس از تاييد سازمان نظام صادر گردد.

رئيس سازمان نظام روانشناسي افزود: در خصوص آموزش و توانمندسازی روان‌شناسان و مشاوران با توجه به اينكه ما يك سازمان تخصصي هستيم نظرات مشورتی می‌دهیم و با سایر نهادها نيز به همين صورت همكاري مي نماييم.


حاتمي ابراز اميدواري كرد تا بزودی جلسات و تعاملات مشابه اي با سازمان بهزیستی و قوه قضائیه تشكيل گردد.

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره ضمن اشاره به اهميت حوزه ازدواج و خانواده افزود: بجای سرمایه‌گذاری بر روی مشاوره طلاق، بهتر است مروج فرهنگ مشاوره ازدواج باشيم تا انشاءالله طلاقي در بين زوجين صورت نپذيرد. 

اين استاد روانشناسي گفت: ارائه مشاوره طلاق باید به مراکز تخصصی وزارت ورزش و جوانان سپرده شود و نبايد قوه قضائیه متصدی اینکار باشد زيرا قوه قضائیه مسئول قضاوت است و پيامد ارجاع به مراکز مشاوره طلاق قوه قضائیه، باعث سوگیری و آسيب بيشتر خواهد بود.


وي ادامه داد: در غير اينصورت اهداف قانون تنظیم خانواده میسر نمی‌گردد و در عین حال گزینش افراد بدون پروانه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره خلاف قانون است که باید اصلاح شود.

حاتمي گفت: مشاوره ازدواج در مراکز باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی – ایرانی باشد و مشاوره اي موفق است که مبتني بر مسائل بومي، فرهنگی و اعتقادی مردم باشد كه ما در این مسیر باید آموزش‌های لازم را بدهیم.


رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره گفت: پذیرفتنی نیست ارائه مشاوره بدون در نظر گرفتن اعتقادات مردم انجام شود و توصیه ما به مدیران مراکز این است، همکاران خود را آموزش دهید و دقت شود به دین و دیانت مراجعین توجه شود.


حاتمي افزود: ما طرحی را در دست اجرا داریم تا به افرادي پروانه ويژه ازدواج و خانواده بدهیم، كه داراي پروانه تخصصی از سازمان هستند بشرط كه با گذراندن دوره بازآموزی و شرکت در مصاحبه سازمان بتوانند پروانه ويژه ازدواج و خانواده هم دریافت کنند. درآن صورت ما بجای داشتن 300 مرکز می‌توانیم 3 هزار روان‌شناس و مشاور متخصص در این زمینه تربيت كنيم و نیاز کل جامعه را برطرف کنیم.
 

رئيس سازمان نظام روانشناسي در پايان گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 400 هزار جلسه مشاوره ازدواج و خانواده داشته‌ایم که این عدد مي بايست به 2 میلیون مشاوره ارتقاء یابد. و  امیدوارم دوره دوم بازآموزی با رویکرد اسلامی – ایرانی تنظیم شود و سازمان در این مسیر آماده هرگونه همکاری است.


کد مطلب: 49154

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49154/رئیس-نظام-روان-شناسی-فرهنگ-مشاوره-قبل-ازدواج-کشور-باید-اجباری-شود

میگنا
  https://www.migna.ir