کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های کرونایی یک روانپزشک

خبرگزاری فارس , 14 اسفند 1398 ساعت 16:28

متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توصیه‌هایی جهت مواجهه بهتر با کرونا ویروس را برای همه مردم تجویز کرده است.


میگنا: حوری‌وش قادری امروز در شهرکرد در مورد حفظ سلامت روان و غلبه بر ترس و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: با واقع‌بینی و مثبت‌اندیشی همزمان، از راه‌های انتقال و راه‌های مقابله با این بیماری اطلاعات دقیق کسب کنید و اقدامات مناسب پیشگیرانه را با آرامش و بدون استرس انجام دهید.

ترس را از خودتان دور کنید
متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: حفظ نگرش مثبت و خوش‌بینانه ، تشویق و تایید خود و تقویت اعتماد به محققین و درمانگران مبارز با این بیماری از بهترین عوامل رفع ترس و نگرانی می‌باشد.

برای داشتن شخصیتی صبور و شجاع از همین الان تمرین کنید
وی ادامه داد: از این شرایط دشوار به عنوان آیینه‌ای برای خودشناسی، بازبینی عادات و خلق و خوها استفاده کنید و شخصیتی آرام، صبور، شجاع، خوشبین و مصمم را در خودتان پرورش دهید.

اطلاعات و اخبار کرونا را از رسانه‌های رسمی بگیرید
قادری خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین توصیه‌ها عدم باور شایعات است، اطلاعات گوناگونی در مورد ویروس کرونا در فضای مجازی می‌چرخد که بعضی سطحی و بخشی گمراه کننده است، که باعث ایجاد نگرانی، ترس و التهاب روانی مردم می‌شود، برای دریافت اطلاعات واقعی به منابع رسمی و معتبر مراجعه کنید.

برای خودتان عادت‌های مثبت ایجاد کنید
وی اضافه کرد: با اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه اولیه، شما نباید توجه زیادی به نگرانی‌ها، و ترس‌هایی کنید که در مورد این ویروس به سراغ شما می‌آید بلکه تمرکز خود را بر روی مسائل مهم‌تر و مثبت معطوف کنید و در خانه ریتم‌های خوب و عادت‌هایی را ایجاد کنید که منجر به تقویت مقاومت بدن می‌گردد.

ارتباط با خدا را تقویت کنید
استاد دانشگاه ادامه داد: در زمانی که در خانه هستید برنامه‌ریزی داشته باشید برای تقویت ارتباط با خدا، خواندن کتاب، نویسندگی و آموزش یک مهارت جدید در خانه همچنین انجام ورزش‌های خانگی و حفظ ارتباط و صحبت با دوستان از طریق تماس تلفنی یا شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از همه فاصله گرفتن از شایعات و اخبار منفی در مورد این ویروس.


کد مطلب: 49870

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49870/توصیه-های-کرونایی-یک-روانپزشک

میگنا
  https://www.migna.ir