کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوظن در روابط زناشویی چه تاثیری می‌گذارد؟

باشگاه خبرنگاران , 25 شهريور 1399 ساعت 10:56

یک روانشناس از تاثیرات مخرب شک و سوظن در روابط زناشویی و خیانت می‌گوید.


عسل بهرامی کهیش نژاد کارشناس روانشناسی گفت: ۲ محور اصلی و بسیار مهم در هر رابطه و به خصوص زندگی مشترک، اعتماد و احترام هستند که اگر هر کدام از آن‌ها آسیب ببینند ممکن است این پیوند کاملا از بین برود. 

این دو محور، در حقیقت خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آن‌ها عبور کرد، زیرا هر فردی یک سری حریم‌هایی دارد که دوست ندارد کسی به آن ورود کند. اگر زن و شوهر، این حریم را حفظ نکنند و با شک و سوظن به کنکاش یکدیگر در گذشته یا حال و حتی آینده بپردازند، حرمت‌ها از بین رفته و با تفکر‌های منفی که نسبت به هم پیدا می‌کنند از هم دورتر و دورتر می‌شوند و در نتیجه سردی عاطفی رخ می‌دهد که جبران آسیب‌های ناشی از این بی اعتمادی‌ها بسیار زمان بر است.

سردی عاطفی اگر درمان نشود، ممکن است فرد کاملا امید و احساساتش را به زندگی از دست بدهد و برخلاف قاعده زندگی مشترک به خیانت روی آورد، با این باور که من به خاطر کاری که نکرده ام، مجازات می‌شوم و در زندگی عذاب می‌کشم، پس آن را انجام می‌دهم تا حسرت نخورم.

چنانچه به مرحله آخر رسیده، زوجین با جدا شدن از هم و شروع زندگی جدید و ازدواج مجدد، به حیات خود ادامه می‌دهند بنابراین جدایی بهتر از خیانت بوده چراکه خیانت بسیار منفور و غیرقابل بخشش است.

بهرامی کهیش نژاد در پایان گفت: باور ما این است که به تمامی اتفاقات با تفکر مثبت نگاه کرده و برای پایداری زندگی، عشق و احساسات نهفته در آن تلاش کنیم.


کد مطلب: 51335

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51335/سوظن-روابط-زناشویی-تاثیری-می-گذارد

میگنا
  https://www.migna.ir