کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد خشم با بی توجهی به نیازها و تمایلات درونی

27 مهر 1399 ساعت 8:00

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بی توجهی به نیازها و تمایلات درونی احساس خشم در فرد ایجاد می کند.


گلناز وحیدی اظهارکرد: متاسفانه در بسیاری از زنان جامعه یک باور غلط وجود دارد که باید از خودگذشتگی کنند، نیازهای خود را نبینند و به راحتی از آن ها بگذرند یا به عبارتی مادر ازخود گذشته باشند.

وی با بیان این که احساس خشم ناشی از نادیده گرفتن نیازهای زنان تاثیر به سزایی در روابط خانوادگی دارد، اظهارکرد: با توجه به این که زنان نقش کلیدی و موثر در خانواده و درنهایت جامعه ایفا می کنند، سلامت روان آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وحیدی توضیح داد: با وجود آن که زنان مسئولیت های زیادی را به عهده دارند، اما باید در 24 ساعت یک زمانی را به خود اختصاص داده و به نیازهای خود توجه کنند، تا به رضایت درونی دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: شناسایی نیازها، گام برداشتن و اقدام عملی برای رضایت و تمایلات فردی، گنجاندن برنامه ها و تفریحات دلخواه در برنامه روزانه و هفتگی و ... در حفظ سلامت روان زنان بسیار تاثیرگزار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توجه به خود و اختصاص زمان به فعالیت های مورد نیاز، یادگیری های لذت بخش ، ورزش و تفریح و پاسخ مثبت به نیازهای درونی در توانمندسازی زنان و پیشگیری از احساس خشم تاثیر به سزایی دارد.


کد مطلب: 51479

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51479/ایجاد-خشم-بی-توجهی-نیازها-تمایلات-درونی

میگنا
  https://www.migna.ir