کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه خدمات روانشناسی برای خانواده‌های متوفی کرونا

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 11 تير 1400 ساعت 1:17

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه روانشناختی در کشور طراحی شده است و برای خانواده‌های متوفی کرونا مداخلات روانشناسی خوبی انجام شده است.


دکتر علیرضا رئیسی عصر پنجشنبه در مراسم راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات اظهار کرد: در حوزه روانشناسی کار‌های خوبی با شیوع بیماری کرونا در کشور انجام و بسته‌های آموزشی در حوزه روانشناسی ویژه کارشناسان تدوین شده است.
 
او افزود: خط تلفن ۴۰۴۰ در حوزه‌های مختلف به ویژه ارائه خدمات روانشناسی با شیوع بیماری کرونا انجام شده است و کارشناسان روانشناس خدمات خوبی را به مردم ارائه داده‌اند. بیشترین مشکلات مردم ترس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا بود.

رئیسی بیان کرد: صله رحم در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و اعمال محدودیت‌ها باعث بروز استرس و یک سری مسائل در بین مردم شده است. خودارزیابی روانشناختی طرح خوبی است که امروز رونمایی می‌شود، زیرا کل جامعه تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است.

او تاکید کرد: سامانه روانشناختی در کشور طراحی شده است و افراد با مراجعه به این سامانه و بر اساس ارزیابی راهنمایی‌های لازم به مردم داده می‌شود. برای خانواده‌های متوفی مداخلات روانشناختی و روانشناسی خوبی انجام شده است. کارشناسان روانشناس یک مدت طولانی با افراد خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: افرادی که کاهش هوشیاری را تجربه کرده بودند تحت درمان‌های روانشناختی قرار گرفتند تا از افسردگی احتمالی و دیگر مشکلات روحی و روانی جلوگیری شود.


ابلاغ بخشنامه‌ ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها 
او افزود: در زمینه کنترل دخانیات در کشور کار‌های خوبی انجام شده است. ایران برای ارتقای سلامت جامعه به سازمان جهانی بهداشت تعهد و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است. دادستان کل کشور بخشنامه‌ای به سراسر کشور مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها داده است و ۸۰ درصد از شهر‌ها این بخشنامه را رعایت کرده‌اند. ۶۳ شهر و ۶۳ روستای بدون دخانیات داریم که عرضه قلیان در آنها ممنوع است.

او گفت: فعالسازی بخش خصوصی برای آموزش و اخذ گواهی جهت ارائه خدمت در زمینه ترک مصرف دخانیات انجام شده است. امروزه مراکز غیرقانونی عرضه قلیان شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است. مالیات بر دخانیات باید افزایش پیدا کند تا کنترل مصرف آن بهتر از گذشته انجام شود.

او افزود: فضای مجازی برای شناسایی سایت‌های معرفی محصولات دخانیات رصد و با همکاری پلیس فتا بسته و دانشگاه‌های بدون دخانیات در کشور ایجاد شده است.


کد مطلب: 53835

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53835/ارائه-خدمات-روانشناسی-خانواده-های-متوفی-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir