کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سارا حق‌بین

اهمیت حمایت عاطفی

30 تير 1401 ساعت 21:46

حمایت عاطفی در واقع نشان دادن مراقبت و شفقت نسبت به دیگری است که می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد.


حمایت عاطفی در واقع نشان دادن مراقبت و شفقت نسبت به دیگری است که می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد. به گزارش میگنا سارا حق بین نویسنده و مترجم خانه تاب آوری در یادداشتی اختصاصی از اهمیت نوازش و حمایت عاطفی در مقابله و عبور موفقیت آمیز از روزهای سخت زندگی نوشت : شما ممکن است از کسی که در ایستادن یا راه رفتن مشکل دارد حمایت فیزیکی کنید، یا از یکی از عزیزانتان که در تنگنا قرار دارد حمایت مالی داشته باشید. انواع دیگر حمایت نیز مهم هستند مانند حمایت عاطفی. افرادی که در زندگی شما هستند مانند اعضای خانواده، دوستان و حتی همکاران نزدیک، می‌توانند با ارائه حمایت اجتماعی و عاطفی به شما کمک کنند تا از نظر عاطفی و عملکرد در زندگی شرایط بهتری داشته باشید.   
اگرچه برخی از افراد بر این باورند که نیاز به حمایت عاطفی نشانه ضعف است، تحقیقات متعددی مزایای چنین حمایتی را نشان داده است. با نادیده گرفتن حمایت عاطفی، بخش بزرگی در کمک به ما برای مقابله با چالش‌های زندگی از دست می‌رود، زیرا بیش از نیمی از مردم می‌گویند که برای گرفتن تصمیمات دشوار یا سپری کردن اوقات سخت زندگی، به حمایت عاطفی نیازمندند.

حمایت عاطفی مهم‌ترین نوع حمایت برای کسانی است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. حمایت عاطفی رویکرد حساس و درک کننده‌ای است که به افراد کمک می‌کند مشکلات یا بیماری خود را بهتر بپذیرند و با آن کنار بیایند.
حمایت عاطفی در واقع نشان دادن مراقبت و شفقت نسبت به دیگری است که می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد. حمایت عاطفی به فرد کمک می‌کند تا با احساسات و تجربیات خود کنار بیاید و به او نشان می‌دهد که تنها نیست. دریافت حمایت عاطفی در غلبه بر چالش‌ها نقش دارد و ما را قادر می‌سازد تا با چالش‌های فعلی و آینده کنار بیایم. حمایت عاطفی یک مهارت است که می‌توان آن‌را با کمی تمرین توسعه داد:
 

 
 


کد مطلب: 59464

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59464/اهمیت-حمایت-عاطفی

میگنا
  https://www.migna.ir