کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین نشست تخصصی شبکه مشاوران و روانشناسان انقلابی و توانمند «مرآت» برگزار شد

جایگاه امروز ما روانشناسان و مشاوران در جنگ شناختی چیست؟

10 آبان 1401 ساعت 23:40

دومین نشست تخصصی مرآت با حضور شبکه مشاوران و روانشناسان انقلابی و توانمند به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.


به گزارش سازمان امور دانشجویان، دومین نشست تخصصی شبکه مشاوران و روانشناسان انقلابی و توانمند «مرآت» با حضور ابراهیم نعیمی مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در محل این سازمان برگزار شد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در ابتدای بیانات خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه تروریستی شیراز و محکوم کردن آن واقعه به بیان نیاز جامعه در تولید یک شبکه انسانی کارآمد و موثر پرداخت.

نعیمی در ادامه به طرح سوالاتی همچون «جایگاه امروز ما روانشناسان و مشاوران در جنگ شناختی چیست؟ نقش ما کجاست؟ از کجا باید به مسائل ورود کنیم؟ و مشکلات و آسیب‌ها چه چیز‌هایی هستند؟» پرداخت و افزود: خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه نقطه مبدا و اساس کنترل هر جامعه‌ای بوده و برای همین است که ما نیاز داریم تا این شبکه‌سازی رخ دهد و با قدرت پیش رود.

وی تاکید کرد: اگر ما انقلابی هستیم، باید به صورت کاملا خودجوش برای رفع آسیب‌ها اقدام کرده و بن بست‌ها را بگشاییم و همچنین منشاء اثر مثبتی در حل بحران‌های هویتی جامعه باشیم.

مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اکنون عرصه جنگ در کشور تغییر یافته است، به طوری که در گذشته جنگ نظامی رخ می‌داد، جنگ اقتصادی نیز سال‌ها است که شروع شده است و با توجه به تحریم‌های که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد اقتصاد دانان باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: جنگ فرهنگی نیز مدت‌ها است که آغاز شده است و اساتید و اهل فن در حوزه فرهنگ باید به آن بپردازند، اما اکنون جنگ شناختی توسعه یافته است که لازم است روانشناسان و مشاوران با ورود به این عرصه به تغییر نگرش‌های ناسالم و تحریف‌هایی که به وجود می‌آید، بپردازند و در جهت اصلاح آن‌ها برآیند.

مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان افزود: اکنون ما در این حوزه نیازمند یک شبکه منسجم از مشاوران و روانشناسان متعهد، مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند هستیم، در حقیقت شبکه مرآت قصد دارد این روانشناسان را گرد هم بیاورد و با هم افزایی جبهه متشکلی برای اقدامات موثر و کارآمد در این عرصه به وجود آورد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام متقی‌فر نیز گفت: شبکه مرآت باید یک شبکه مردم نهاد مستقل در حوزه روانشناسی و مشاوره باشد تا در صورت تغییر سیاسی سالانه دچار تزلزل نگردد.

وی ادامه داد: مشاوران و روانشناسان فعال حاضر در عرصه، برای اقشار اجتماعی نیازمند مشاوره و روانکاوی کافی نیستند و ما احتیاج به رشد و تقویت بدنه انسانی روانشناسان و مشاوران داریم.

هدف از برگزاری این جلسه معرفی فضای کلی شبکه مرآت، راهبرد‌ها و اهداف عملیاتی آن بود که با حضور میهمانان از وزارت ورزش و جوانان، دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان و دیگر سازمان‌های مربوط برگزار شد.

گفتنی است؛ این نشست با مشارکت ۹۰ نفر از مشاورین و مدیران مراکز مشاوره تهران، با همکاری اداره کل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان و دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است و در جهت تقویت و هم‌افزایی منابع انسانی شبکه مرآت ادامه خواهد داشت.


کد مطلب: 60300

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60300/جایگاه-امروز-روانشناسان-مشاوران-جنگ-شناختی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir