کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹ هزارعضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از خانم‌ها هستند

27 دی 1401 ساعت 8:58

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹هزار و ۳۴۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بانوان دانشمند هستند.


دکتر بهرام عین اللهی در نشست «هم اندیشی بانوان نظام سلامت» که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: بر خلاف تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی، بعد از انقلاب استعدادهای بانوان شکوفا شد و میزان این شکوفایی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال پیش از انقلاب فقط ۳۵۰۰ پزشک زن داشتیم و هم اکنون ۶۶ هزار پزشک زن داریم.
 
وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۱ هزار و ۱۶۶ نفرند که ۹ هزار و ۳۴۰ نفر از آنان را بانوان دانشمند تشکیل می دهند. از این تعداد ۷۵۱ نفر استاد تمام ، ۱۷۵۵نفر دانشیار، ۵ هزار و ۸۰۹ نفر استادیار و ۱۰۳۲ نفر نیز مربی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد کل دانشجویان علوم پزشکی را ۱۲۲ هزار و ۷۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: قبل از انقلاب ۶ درصد از دانش آموختگان از بانوان بودند که این رقم بعد از انقلاب به بیش از ۵۰ درصد رسید. در بین کارکنان ستاد وزارت بهداشت ۱۷۷۲ بانو حضور دارند و در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز ۳۰۲ هزار و ۸۷۹ نفر از کارکنان زن هستند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عین اللهی بیان داشت: مرگ مادران باردار قبل از انقلاب ۲۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار مورد بوده که الان به ۲۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار مورد رسیده است و سن امید به زندگی زنان پیش از انقلاب زیر ۶۰ سال بود که الان به بالای ۷۳ سال رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پایان با بیان این که امروزه یکی از نکات اساسی، توجه به مساله اخلاق و امور فرهنگی در وزارت بهداشت است، گفت: استفاده از توانمندی های بانوان به ویژه بانوان دانشمند از سیاست های کلی وزارت بهداشت است. در همه گیری کرونا شاهد نتایج کمک گرفتن از بانوان و فداکاری های آنان بودیم؛ به نحوی که طی سه ماه اخیر مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران تک رقمی بود و طی ۱۵ روز نیز مرگ و میر به صفر رسید.
 


کد مطلب: 60987

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60987/۹-هزارعضو-هیات-علمی-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-خانم-ها-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir