کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر و پویا‌تر با افزایش تاب آوری فردی و خانوادگی

باشگاه خبرنگاران جوان , 2 مرداد 1402 ساعت 14:48

امیدواریم بتوان در یکسال پیش رو با تربیت تعداد بیشتر سفیر سلامت و افزایش تاب آوری فردی و خانوادگی، جامعه‌ای سالم‌تر و پویا‌تری داشته باشیم.


ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر و پویا‌تر با افزایش تاب آوری فردی و خانوادگی  فرشید رضایی، رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت:  تاب آوری و سازگاری دو ویژگی و مهارتی هستند که با تمرین و آموزش به دست می‌آیند و برای هر فردی این جنبه از خود مراقبتی بسیار اهمیت دارد. 
به گفته وی در حال حاضر  ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین خدمات سلامت برای یک فرد همان مهارت‌ها و دانشی است که فرد آموخته و به عنوان خودمراقبتی به کار می‌گیرد.
او بیان کرد: هر زمان به دلیل عدم دسترسی به نظام سلامت و یا عدم تمایل به مراجعه، اگر فرد بتواند موفق به حفظ و افزایش سطح سلامت خود باشد در واقع در اجرای خودمراقبتی موفق عمل کرده است.
او ادامه داد:  زندگی شهرنشینی و سبک زندگی نادرست و بدون فعالیت نیز به عنوان یک بحران بی صدا، سلامت میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند و در طول فرآیند سالمندی، در صورتی که در خودمراقبتی سرمایه گذاری نشود، آسیب‌های متعددی را ایجاد خواهد کرد.
او اضافه کرد: هم اکنون گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد متعددی در کشور با هدف توان افزایی خانواده‌ها مشغول به خدمت هستند و با ترویج خودمراقبتی تلاش می کنند تا از آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی پیشگیری کنند.
او ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی در دو دهه گذشته و ورود هوش مصنوعی به حوزه سلامت به ارتقای سلامت جامعه منجر شده است، اما از سویی دیگر نداشتن سواد رسانه و ناآشنایی با ابزار‌های موثر در خودمراقبتی می‌تواند منجر به بیماری یا از دست رفتن سلامتی برخی افراد شود.
او گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته شده در وزارت بهداشت امیدواریم بتوان در یکسال پیش رو با تربیت تعداد بیشتر سفیر سلامت و افزایش تاب آوری فردی و خانوادگی، جامعه‌ای سالم‌تر و پویا‌تری داشته باشیم.


 


کد مطلب: 62339

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62339/ایجاد-جامعه-ای-سالم-تر-پویا-تر-افزایش-تاب-آوری-فردی-خانوادگی

میگنا
  https://www.migna.ir