کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تدریس دکتر ریحانه جباری

کارگاه تاب آوری احیای ارزشها برگزارشد

کارگاه تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها برگزارشد

25 مرداد 1402 ساعت 8:10

کارگاه تاب آوری احیای ارزشها برگزارشد کارگاه تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها باتدریس دکتر ریحانه جباری روانشناس و مدرس دانشگاه برگزارشد.


کارگاه تاب آوری احیای ارزشها برگزارشد کارگاه تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها باتدریس دکتر ریحانه جباری روانشناس و مدرس دانشگاه برگزارشد.انجمن احیای ارزشها موسسه ای خیریه و مردم نهاد حامی زنان و کودکان اچ آی وی مثبت و ایدز است و مقام مشورتی اکوسوک در سازمان ملل دارد.
ذهن آگاهی،مفهومی است که تحت تاثیر اندیشه های بودایی، توجه روان‌شناسان، روان‌درمانگران و محققان را به خود جلب و مداخلات متنوعی را بعنوان یکی از روشهای درمانی شناختی رفتاری موسوم به موج سوم ساماندهی کرده است که البته در کشور عزیزمان هم مقالات و پزوهشهای متعددی در این خصوص انجام شده است.
کاربرد پر اهمیت دیگری از روش ها و مداخلات ذهن آگاهی در مواجهه با بیماریهای سخت درمان و روزهای سخت زندگی است
از ذهن آگاهی یا توجه آگاهی میتواند در توسعه تاب آوری بعنوان روشی ساختارمند و اثر بخش مورد استفاده قرار بگیرد.
داشتن تاب آوری و توسعه آن توسط آموزشهای ذهن آگاهی به بهبود عملکرد شخصی، سلامتی و رفاه، بهبود سطوح انرژی، عملکردهای شناختی و مهارت های ارتباطی مبتلایان به ایدز / اچ ای وی  کمک می کند و به شما امکان می دهد که حضور فعالانه در زندگی داشته باشند.
تاب آوری و بطور کلی آموزش در ارتقاء کیفیت زندگی نقشی مهم ایفا میکند. ذهن آگاهی فرآیندی روان‌‌شناختی است که معنای توجه به تجربیات زمان حال، بدون قضاوت. ذهن‌آگاهی توانایی کنترل اراده، غریزه و فرصتی برای اصلاح اشتباهات ناخودآگاه است.
برخی از مطالعات از جمله چندین پژوهش داخلی نشان داده است که آموزش ذهن آگاهی و تاب آوری و چشم انداز زمان میتواند بر حیات معقول و خردمندی هم تاثیر مثبت داشته باشد بر همین اساس شاید بتوان از این طریق توجه سازمانهای دولتی و غیر دولتی بویژه آنها در زمینه امداد اجتماعی ماموریت یا وظیفه جمایتی یا درمانی بعهده دارند به مقوله آموزش تاب آوری و ذهن آگاهی جلب کرد.
انجمن احیا ارزشها با همکاری خانه تاب آوری برگزاری دوره های آموزشی متنوعی را از سالها قبل برای مبتلایان به ایدز/ اج ای وی شروع کرده است و این روند کماکان ادامه خواهد داشت .
انجمن احیای ارزشها حامی زنان و کودکان اچ آی وی مثبت و ایدز است و مقام مشورتی اکوسوک در سازمان ملل دارد.
کارگاه تاب آوری ذهن آگاهی برای بیماران مبتلابه ایدز با تدریس دکتر ریحانه جباری نویسنده و مترجم خانه تاب آوری برگزار شده است 

 


کد مطلب: 62616

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62616/کارگاه-تاب-آوری-احیای-ارزشها-برگزارشد

میگنا
  https://www.migna.ir