کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تدریس دکتر شقایق هاشمی شکفته

کارگاه هنردرمانی برگزارشد

جلسات هنر درمانی با توجه به شرایط به میتواند در قالب انفرادی و گروهی و یا خانوادگی برگزار شود

18 شهريور 1402 ساعت 23:17

هنر درمانی گروهی میتواند ترکیبی کارساز و موثر و تجربه ای بی نظیر باشد مشروط به اینکه هنر درمانگر با اصول و مبانی گروه درمانی و تسهیلگری هنر و هنر درمانی بویژه هنر درمانی انتزاعی آشنا باشد


کارگاه هنر درمانی با تدریس دکتر شقایق هاشمی شکفته برگزارشد. ساعاتی قبل کارگاه هنردرمانی با تدریس و تسهیلگری دکتر شقایق هاشمی شکفته  که در بخش مسپولیت های اجتماعی و فعالیت های دواطلبانه با هدف معرفی هنردرمانی بعنوان یکی از شاخه های درمانی تاثیر گذار و مهیج با اجرای چند تکنیک منتخب نقاشی-کولاژ و سفال در کلینیک نیک آرام تهران به کار خود پایان داد .

شرکت کنندگان در این دوره با اشتراک گذاری تجربیات شخصی ، برون ریزی و تعامل ، به تبادل بیشتر و بالطبع تاثیر گذاری بیشتر و روشن تر شدن مسیر هنردرمانی شدند. امید است برگزاری اسن قبیل کارگاهها به شناخت تاثیرات مثبت شاخه های هنری و‌ خاصیت درمانی آنها (چه بصورت جلسات فردی و چه گروهی ) شود.

بنابر نظرات بزرگان و آنچه در ادبیات تحقیق آمده است هنر درمانی را میتوان انجام فعالیت‌های خلاق با استفاده از مواد و روش‌های (هنری - دیداری -شنیداری) نامید و بر همین اساس هنر درمانگر به کسی گفته میشود که با شناخت و تسلط بر ابعاد مختلف روانشناسی و هنر به تنهایی یا در کنار تیم درمان تلاش کند با استفاده از فضا و ظرفیت های هنری روند درمان و تراپی را به نتیجه مطلوب برساند.

جلسات هنر درمانی با توجه به شرایط به  میتواند در قالب انفرادی و گروهی و یا خانوادگی برگزار شود بنا بر همین گزارش از میگنا هنر درمانی گروهی میتواند ترکیبی کارساز و موثر و تجربه ای بی نظیر باشد مشروط به اینکه هنر درمانگر با اصول و مبانی گروه درمانی و تسهیلگری هنر و هنر درمانی بویژه هنر درمانی انتزاعی آشنا باشد.

هنر انتزاعی همان هنر غیرواقع گراست هنر انتزاعی هم حد و مرزی ندارد و درگیر اصول و قوانین مشخصی نیست و بر همین اساس هنردرمانی انتزاعی شکلی از درمان کل نگر بشمار می آید که میتواند در فضای خلاقانه ای در خدمت روان درمانی باشد.

دکتر شقایق هاشمی شکفته مترجم و نویسنده در میگنا است و از ایشان همچنین کتابهای هنر درمانی انتزاعی و هنر درمانی و مراقبت در سرطان و هنر برای تاب آوری منتشر شده است.


کد مطلب: 62808

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62808/کارگاه-هنردرمانی-برگزارشد

میگنا
  https://www.migna.ir