چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۷
کد مطلب: 62808
۵
با تدریس دکتر شقایق هاشمی شکفته

کارگاه هنردرمانی برگزارشد

جلسات هنر درمانی با توجه به شرایط به میتواند در قالب انفرادی و گروهی و یا خانوادگی برگزار شود
کارگاه هنردرمانی برگزارشد
کارگاه هنر درمانی با تدریس دکتر شقایق هاشمی شکفته برگزارشد. ساعاتی قبل کارگاه هنردرمانی با تدریس و تسهیلگری دکتر شقایق هاشمی شکفته  که در بخش مسپولیت های اجتماعی و فعالیت های دواطلبانه با هدف معرفی هنردرمانی بعنوان یکی از شاخه های درمانی تاثیر گذار و مهیج با اجرای چند تکنیک منتخب نقاشی-کولاژ و سفال در کلینیک نیک آرام تهران به کار خود پایان داد .

شرکت کنندگان در این دوره با اشتراک گذاری تجربیات شخصی ، برون ریزی و تعامل ، به تبادل بیشتر و بالطبع تاثیر گذاری بیشتر و روشن تر شدن مسیر هنردرمانی شدند. امید است برگزاری اسن قبیل کارگاهها به شناخت تاثیرات مثبت شاخه های هنری و‌ خاصیت درمانی آنها (چه بصورت جلسات فردی و چه گروهی ) شود.

بنابر نظرات بزرگان و آنچه در ادبیات تحقیق آمده است هنر درمانی را میتوان انجام فعالیت‌های خلاق با استفاده از مواد و روش‌های (هنری - دیداری -شنیداری) نامید و بر همین اساس هنر درمانگر به کسی گفته میشود که با شناخت و تسلط بر ابعاد مختلف روانشناسی و هنر به تنهایی یا در کنار تیم درمان تلاش کند با استفاده از فضا و ظرفیت های هنری روند درمان و تراپی را به نتیجه مطلوب برساند.

جلسات هنر درمانی با توجه به شرایط به  میتواند در قالب انفرادی و گروهی و یا خانوادگی برگزار شود بنا بر همین گزارش از میگنا هنر درمانی گروهی میتواند ترکیبی کارساز و موثر و تجربه ای بی نظیر باشد مشروط به اینکه هنر درمانگر با اصول و مبانی گروه درمانی و تسهیلگری هنر و هنر درمانی بویژه هنر درمانی انتزاعی آشنا باشد.

هنر انتزاعی همان هنر غیرواقع گراست هنر انتزاعی هم حد و مرزی ندارد و درگیر اصول و قوانین مشخصی نیست و بر همین اساس هنردرمانی انتزاعی شکلی از درمان کل نگر بشمار می آید که میتواند در فضای خلاقانه ای در خدمت روان درمانی باشد.

دکتر شقایق هاشمی شکفته مترجم و نویسنده در میگنا است و از ایشان همچنین کتابهای هنر درمانی انتزاعی و هنر درمانی و مراقبت در سرطان و هنر برای تاب آوری منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی