کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبدیل آزمایشگاه‌های رباتیک دانشگاه امیرکبیر به مجهزترین آزمایشگاه‌های منطقه

24 آذر 1390 ساعت 4:32


  خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به آغاز تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال آینده پژوهشکده رباتیک این دانشگاه قادر خواهد بود به عنوان آزمایشگاه فعال و مجهز در این زمینه شناسایی شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، سعید شیری در سمینار بررسی عملکرد ربات‌های انسان نما در دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف اصلی پژوهشکده رباتیک دانشگاه امیرکبیر پژوهش در زمینه ربات‌های انسان نماست.

وی با بیان اینکه پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شاخص‌های تحقیقاتی ربات‌های متحرک، مین‌یاب، پزشکی و انسان‌نما فعالیت می‌کند، افزود: هدف اصلی این پژوهشکده تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نماست و در حال حاضر 10 دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه در این زمینه فعالیت تحقیقاتی انجام می‌دهند.

رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: با توجه به شروع تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال آینده پژوهشکده رباتیک این دانشگاه قادر خواهد بود به عنوان آزمایشگاه فعال و مجهز در این زمینه شناسایی شود.

شیری با بیان اینکه رشته رباتیک و پژوهش در این رشته، در اوایل اوج خود قرار دارد، افزود: در صورتی که حرکت در زمینه رباتیک به بهترین روش در کشور مورد توجه قرار نگیرد حوزه رباتیک کشور مانند حوزه کامپیوتر به حاشیه خواهد رفت.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اهداف انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف رباتیک، راهبری و هدایت تیم‌های رباتیک دانشجویی دانشگاه و سرپرستی گروه آموزشی رباتیک دانشگاه راه اندازی شده است.

رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه پژوهشگاه و گروه رباتیک این دانشگاه به صورت مشترک فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر 17 دانشجوی ارشد در گروه رباتیک دانشگاه امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند.  


کد مطلب: 7117

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7117/تبدیل-آزمایشگاه-های-رباتیک-دانشگاه-امیرکبیر-مجهزترین-منطقه

میگنا
  https://www.migna.ir