شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ / ۰۴:۳۲
کد مطلب: 7117
۰

تبدیل آزمایشگاه‌های رباتیک دانشگاه امیرکبیر به مجهزترین آزمایشگاه‌های منطقه

  خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به آغاز تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال آینده پژوهشکده رباتیک این دانشگاه قادر خواهد بود به عنوان آزمایشگاه فعال و مجهز در این زمینه شناسایی شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، سعید شیری در سمینار بررسی عملکرد ربات‌های انسان نما در دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف اصلی پژوهشکده رباتیک دانشگاه امیرکبیر پژوهش در زمینه ربات‌های انسان نماست.

وی با بیان اینکه پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شاخص‌های تحقیقاتی ربات‌های متحرک، مین‌یاب، پزشکی و انسان‌نما فعالیت می‌کند، افزود: هدف اصلی این پژوهشکده تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نماست و در حال حاضر 10 دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه در این زمینه فعالیت تحقیقاتی انجام می‌دهند.

رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: با توجه به شروع تحقیقات در زمینه ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال آینده پژوهشکده رباتیک این دانشگاه قادر خواهد بود به عنوان آزمایشگاه فعال و مجهز در این زمینه شناسایی شود.

شیری با بیان اینکه رشته رباتیک و پژوهش در این رشته، در اوایل اوج خود قرار دارد، افزود: در صورتی که حرکت در زمینه رباتیک به بهترین روش در کشور مورد توجه قرار نگیرد حوزه رباتیک کشور مانند حوزه کامپیوتر به حاشیه خواهد رفت.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اهداف انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف رباتیک، راهبری و هدایت تیم‌های رباتیک دانشجویی دانشگاه و سرپرستی گروه آموزشی رباتیک دانشگاه راه اندازی شده است.

رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه پژوهشگاه و گروه رباتیک این دانشگاه به صورت مشترک فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر 17 دانشجوی ارشد در گروه رباتیک دانشگاه امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!