کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان متعهد خدمت می شوند

27 آذر 1390 ساعت 17:10


سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) وزارت آموزش و پرورش از شناسایی 40 چالش مهم در زمینه‌های مختلف مراکز تربیت معلم خبر داد و گفت:‌ پس از راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان، پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه در دوره‌های چهار ساله تحصیل می‌کنند و متعهد خدمت نیز خواهند شد.
 به گزارش فارس ، اسدالله اسدی گرمارودی، سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مراکز تربیت معلم که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به شناسایی و احصاء 40 چالش مهم در زمینه‌های مختلف در مراکز تربیت معلم اظهار داشت: با توجه به این مسئله اتاق‌های فکر مختلفی جهت رفع این چالش‌ها تشکیل شده و فعالیت‌های متنوعی در آنها صورت گرفته است. وی، به تجهیز زیرساخت‌های تحت وب مراکز تربیت معلم برای استقرار دانشگاه ویژه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: امسال 2 هزار و 682 معلم دیپلمه را در دوره‌های کاردانی و بیش از 17 هزار نفر از معلمان را در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته پذیرش کرده‌ایم همچنین در حال حاضر به طور کلی 36 هزار و 805 دانشجو در مراکز تربیت معلم کشور مشغول به تحصیلند. اسدی گرمارودی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته اجازه جابه‌جایی دانشجویان از یک مرکز به مراکز دیگر با ملاک حداقل 15 نفر برای یک کلاس فراهم شده است. * طراحی دوره‌های 4 ساله در دانشگاه ویژه فرهنگیان
*تدوین 23 عملیات برای مقدمه‌سازی استقرار دانشگاه سرپرست مجتمع عالی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به تصویب اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تلاش اساسنامه این است که دانشجویان جذب‌شده در این دانشگاه به صورت متعهد خدمت جذب شوند همچنین دوره‌های 4 ساله برای مراکز تربیت معلم طراحی می‌شود و در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا نسبت به مؤلفه‌های تربیتی نگاهی ویژه‌ خواهد شد. وی از رفع مشکل 3 هزار و 900 دانشجوی ورودی سال 88 مراکز تربیت معلم و نیز رفع مشکل سایر دانشجویان این مراکز که مشکل خدمت سربازی دارند، خبر داد و گفت: 32 عملیات برای مقدمه‌سازی استقرار دانشگاه ویژه فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم که به مرور زمان اجرا خواهد شد.  


کد مطلب: 7250

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7250/دانشجویان-دانشگاه-فرهنگیان-متعهد-خدمت-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir