کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ديوار بلندي دور آموزش و پرورش کشيده مي شود

1 بهمن 1390 ساعت 10:34


وزير آموزش و پرورش گفت: با راه اندازي دانشگاه فرهنگيان، ديوار بلندي به دور آموزش و پرورش کشيده مي شود و صرفا افرادي که داراي توانمندي هاي مورد نياز باشند، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.
به گزارش فارس، حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در کارگاه آموزشي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش که در تالار همايش هاي صدا و سيما مشهد برگزار شد با بيان اينکه معلم در سند تحول بنيادين داراي نقش کليدي، اساسي و مبناي اجراي مطلوب اين سند در کشور است، اظهار داشت: به همين منظور
دانشگاه فرهنگيان را با هدف ارتقاي توانمندي هاي معلمان در راستاي اجراي مطلوب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، راه اندازي کرديم.
وي تاکيد کرد: در اين دانشگاه، معلمان با همه توانمندي ها در جنبه هاي مختلف آشنا مي شوند و به عنوان فردي که داراي توانمندي هاي متعدد است، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.
حاجي بابايي ادامه داد: به اين ترتيب با راه اندازي اين دانشگاه، ديوار بلندي به دور آموزش و پرورش کشيده مي شود و صرفا افرادي که داراي توانمندي هاي مورد نياز باشند، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.  وي در ادامه گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در اصل سند افتخار آفرين نظام است و حرف اول و آخر سند، اين است که بايد نگاها و چشم ها را بشوييم و يکبار ديگر به آموزش و پرورش به عنوان جايگاهي براي تقويت نظام بنگريم.
به گزارش مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حاجي بابايي با اشاره به اينکه در دو سال گذشته تا امروز سه مرحله اين سند مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: نقشه جامع علمي کشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در 13 جلسه مورد بحث و تصويب قرار گرفت اما سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در 22 جلسه مورد تصويب واقع شد.
وي با اشاره به شاخص هاي اصلي سند تحول بنيادين بيان کرد: هوشمند سازي مدارس، توسعه فناوري اطلاعات، ايجاد متجمع هاي آموزشي، ايجاد سالن هاي ورزشي، امکانات فرهنگي، نمازخانه و کتابخانه، شاخص هايي است که در اين سند مورد توجه قرار گرفته و بايد در طول زمان محقق شود.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: امروزه مجتمع  هاي آموزشي در 67 درصد کشورهاي پيشرفته دنيا مورد توجه قرار گرفته اند و ما نيز بايد نسبت به احداث و راه اندازي اين مجتمع ها بکوشيم.  وي افزود: بر اساس اين سند، تحول در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش به صورت 100 درصدي اتفاق مي افتد و از کتاب ها تا شيوه تدريس و توانمندي معلمان تغيير مي يابد و به سمت بهبود و عالي پيش مي رود.  حاجي بابايي با اشاره به اهميت بحث فناوري اطلاعات در مدارس گفت: امسال 100 ميليارد تومان اعتبار براي فناوري به استان ها تزريق مي کنيم و از دولت مصوبه گرفتيم که همه فرمانداران و استانداران کمک کنند.
وي اظهار داشت: محتواي کتاب هاي درسي نيز با مضامين فلسفي و تشويق دانش آموز به سمت کاربردي کردن مفاهيم حرکت خواهد کرد.


کد مطلب: 8130

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8130/ديوار-بلندي-دور-آموزش-پرورش-کشيده-مي-شود

میگنا
  https://www.migna.ir