کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر بالای ۲۵ درصد رایگان است

26 بهمن 1390 ساعت 20:00



مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر بالای ۲۵ درصد رایگان است.

به گزارش فارس، حسینعلی علیخانی مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم در حاشیه همایش اساتید برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر عدم دریافت شهریه از دانشجویان شاهد و ایثارگر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، عنوان داشت: بر اساس بند (ک) ماده 20 برنامه پنجم توسعه تحصیل فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا خود جانبازان و فرزندان شهدا و آزادگان رایگان است. طبق ماده 113 قانون (ج) سال 90 نیز همین گونه است.

وی افزود: وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای به تمام دانشگاه‌ها ارسال کردند و در آن بخشنامه تحصیل دانشجویان با این شرایط را رایگان اعلام کرد. همچنین دکتر ملاباشی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز در یک بخشنامه بر تحصیل رایگان دانشجویان و روند ثبت‌نام تا پایان مراحل فارغ التحصیلی بدون مشکل تاکید داشتند.

علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر علیرغم اینکه در بودجه سال 90 مبلغی به دانشگاه‌ها پیرامون این موضوع داده نشده است اما با این حال هیچ مشکلی در دانشگاه‌های دولتی نداریم و در این جا لازم می‌ دانم تا از تمام روسای دانشگاه‌ها تشکر و قدردانی کنم ضمن اینکه امیدوارم در سال 91 دیون دانشگاه‌ها پرداخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از دانشگاه‌ها ماهیت غیر دولتی دارند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و واحد‌ها و پردیس‌های بین الملل دانشگاه‌ها اشاره کرد و هزینه تحصیل دانشجویان با شرایط مذکور را در این دانشگاه‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده دارد.
انتخاب ۱۴۹ استاد مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر در سطح دانشگاه‌های کشور

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم ضمن تشریح روند انتخاب استاد مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: در سطح دانشگاهی از میان ۵۰۰ استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ۱۴۹ استاد انتخاب می‌شود.

به گزارش فارس، حسین‌علی علیخانی مشاور وزیر و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با حضور در همایش ملی اساتید مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پیرامون نحوه انتخاب اساتید مشاور برتر، اظهار داشت: فرآیند انتخاب اساتید مشاور برتر در همایش نخست و این همایش به یک صورت بوده است، یعنی در این انتخاب اساتید مشاور برتر با توجه به دانشگاه‌های آن‌ها و تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در آن دانشگاه‌ها در ۳ سطح دانشگاهی، منطقه‌ای و ملی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی افزود: در سطح دانشگاهی از میان ۵۰۰ استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ۱۴۹ استاد انتخاب می‌شود و نحوه تقسیم‌بندی بدین صورت است که برای دانشگاه‌های تا ۲۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر که حدود ۲۲ دانشگاه می‌شود، یک استاد انتخاب می‌شود و برای دانشگاه‌هایی که بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند، از هر دانشگاه ۲ استاد انتخاب می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: در صورتی که در دانشگاهی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر باشد، ۳ استاد مشاور برتر انتخاب می شود، ضمن اینکه ۱۲ دانشگاه نیز بالغ بر ۷۵۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد. که از میان و از هر دانشگاه ۴ استاد برتر انتخاب می‌شود و در حالی است که در مجموع از کل کشور ۱۴۹ استاد مشاور برتر برگزیده می‌شود.

مدیر کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم اظهار داشت: در سطح منطقه‌ای دانشگاه‌ها در ۸ منطقه تقسیم‌ شده است و در سطح ملی نیز از تهران بزرگ ۳ استاد برتر و سایر مناطق نیز یک استاد انتخاب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف کلی این فرآیند انتخاب اساتید مشاور برتر و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

 


کد مطلب: 8973

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8973/تحصیل-دانشجویان-شاهد-ایثارگر-بالای-۲۵-درصد-رایگان

میگنا
  https://www.migna.ir