کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نحوه برگزاری امتحانات ششم ابتدایی دانش اموزان اعلام شد

5 اسفند 1390 ساعت 15:25



رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش :

امتحانات ششم ابتدایی "هماهنگ منطقه‌ای و نتیجه‌محور" برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از ارائه پیشنهادی به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد که در صورت تصویب آن، امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت «هماهنگ منطقه‌ای و نتیجه‌محور» برگزار خواهد شد.

عبدالامیر عُرفی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس درباره تغییرات شیوه‌های ارزشیابی در نظام جدید آموزشی گفت: برای این موضوع کارگروهی در سطح مرکز سنجش با حضور صاحبنظران حوزه‌های مختلف و نمایندگان معلمان تشکیل شده است که در حال بررسی شیوه‌های موجود ارزشیابی در دوره‌های مختلف تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه هستند.

وی افزود: در راهکار نوزدهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تأکید شده است که «ارزشیابی فرآیندمحور» برای ارتقای دانش‌آموزان از یک پایه به پایه بالاتر و «ارزشیابی نتیجه‌محور» برای انتقال از یک دوره به دوره تحصیلی بالاتر باید در نظر گرفته شود.

عرفی ادامه داد: بر این اساس تمام فعالیت‌هایی که در حال حاضر با عنوان ارزشیابی در مدارس و در پایه‌های میانی صورت می‌گیرد، مصداق ارزشیابی فرآیندمحور محسوب می‌شود که باید تکمیل شود؛ یعنی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که در محیط مدرسه و خانواده انجام می‌شود و از آنها موضوع «ارزشیابی» برداشت می‌شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

* پیشنهاد اجرای "ارزشیابی نتیجه‌محور" در پایه ششم ابتدایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای پایه ششم ابتدایی که در سال آینده مستقر می‌شود، پیشنهادی در این کارگروه تصویب کرده و به کارگروه‌های شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کرده‌ایم که در این پایه تحصیلی با توجه به ارتقاء دانش‌آموزان به دوره راهنمایی، «ارزشیابی نتیجه‌محور» اجرا شود.

عرفی اظهار داشت: در حال حاضر در پایه پنجم ابتدایی امتحانات به صورت هماهنگ منطقه‌ای و نتیجه‌محور برگزار می‌شود که ما همین موضوع را برای پایه ششم در سال آینده پیشنهاد کرده‌ایم تا هم راهکار مطرح شده در سند تحول مورد توجه قرار گیرد و هم آئین‌نامه‌های فعلی اجرا شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مورد زمان نهایی شدن این پیشنهاد، گفت: این مسئله باید در کمیسیون‌ها و صحن شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و در آنجا نهایی شود.


کد مطلب: 9177

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9177/نحوه-برگزاری-امتحانات-ششم-ابتدایی-دانش-اموزان-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir