کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استخدام فرزندان فرهنگیان پس از بازنشستگی

20 اسفند 1390 ساعت 7:39


عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر در دستور کار است و به دنبال این هستیم تا فرزندان فرهنگیان پس از بازنشستگی آنان استخدام شوند و به عنوان عضوی از فراکسیون فرهنگیان به دنبال احقاق درخواست‌های حقیقی فرهنگیان هستیم.
به گزارش ميگنا، عسکر جلالیان در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه باید همواره توجه لازم به آموزش و پرورش وجود داشته باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش خانواده گسترده‌ای است که نیازمند همراهی و مشارکت همه مردم و مسئولان است؛ همچنین در چشم‌انداز ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده که به همه مقوله‌ها توجه کنند تا علم و دانش به جایگاه واقعی خود برسد و این مجموعه پویا و هدفدار شود.

نماینده مردم دیر کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل بحث هجوم فرهنگی به کشور، باید احداث مراکز کار و دانش و فنی و ‌حرفه‌ای تقویت شود و اگر فکر جدی نکنیم و بستر کار فراهم نشود نیروی انسانی کارآمد نخواهیم داشت در حالی که ایجاد مراکز فنی و ‌حرفه‌ای مربوط به حوزه دریا، ناخدایی، غواصی و نجات‌غریق می‌تواند نیازهای ما را رفع کند.

وی به افزایش مراکز آموزش عالی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: چهار مرکز دانشگاهی در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و هفت مرکز دارای مجوز هستند و به زودی آغاز فعالیت می‌کنند و می‌توان این شهرستان‌ها را به مرکز نیروی انسانی تبدیل کرد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم در ادامه از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر در دستور کار است و به دنبال این هستیم تا فرزندان فرهنگیان پس از بازنشستگی آنان استخدام شوند و به عنوان عضوی از فراکسیون فرهنگیان به دنبال احقاق درخواست‌های حقیقی فرهنگیان هستیم.

در ۹ اردیبهشت ماه سال ۸۸ شورایعالی انقلاب فرهنگی تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان را تصویب کرد، طبق قانون این دانشگاه باید برای ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز دریافت کند. وزارت علوم پس از دریافت درخواست ایجاد رشته و ظرفیت از وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان، درخواست را مورد بررسی قرار می‌دهد و مطابق ضوابط و شرایط به این دانشگاه مجوز می‌دهد.

دانشگاه فرهنگیان قرار است از مهر سال آینده با پذیرش ۲۵ هزار دانشجو راه را برای ادامه تحصیل فرهنگیان باز کند و قبولی در آزمون سراسری سال ۹۱ دانشگاه‌ها، راه ورود به دانشگاه فرهنگیان است.

در لایحه بودجه سال آینده که توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، برای دانشگاه ویژه فرهنگیان بیش از ۱۲ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی شده است.
 


کد مطلب: 9580

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9580/استخدام-فرزندان-فرهنگیان-بازنشستگی

میگنا
  https://www.migna.ir