چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
کد مطلب: 62485
۰
وزنه تمرینی نشانه های افسردگی را بطرز معنی داری کاهش میدهد

وزنه تمرینی در کاهش افسردگی موثر است

وزنه تمرینی در کاهش افسردگی  موثر است
وزنه تمرینی نشانه های افسردگی را بطرز معنی داری کاهش میدهد مطالعات نشان داده است تمرینات ورزشی مقاومتی به طور قابل توجهی علائم افسردگی کاهش داده است احتمالا تاکنون این موضوع را تجربه کرده اید که پس از انجام حرکات ورزشی احساس خوبی داشته و شادتر هستید. نتایج مطالعات جدید محققان نشان می دهد؛ بلند کردن وزنه و تمرینات قدرتی به کاهش افسردگی کمک می‌ کند.
یافته های جدید محققان نشان می دهد: تمرینات قدرتی می تواند به طور قابل توجهی روحیه افراد را حتی برای کسانی که افسردگی متوسط داشته و به طور منظم ورزش نمی کنند بهبود بخشد.
در واقع، این مطالعه نتیجه گرفت که تمرینات قدرتی، از جمله وزنه زدن به ویژه برای افرادی که علائم افسردگی شدیدتری دارند، موثر است. از سوی دیگر در این پژوهش مشخص شد  اهمیتی ندارد که افراد برای تغییر خلق و خو، ورزشکار حرفه ای باشند و هیچ ارتباطی بین داشتن عضلات بیشتر و احساس بهتر پس از تمرین ورزشی وجود نداشته و نکته اصلی فقط انجام تمرین بود.
بر اساس یافته های این مطالعه، پس از تمرینات قدرتی یا وزنه‌ برداری، افراد به همه فعالیت‌ها علاقه بیشتری پیدا کرده، خلق و خوی بهتری داشتند و این موضوع باعث کاهش احساس بی‌ ارزش بودن می ‌شد.
البته مطالعات نمی توانند به ما بگویند که چرا تمرینات قدرتی برای تغییر خلق و خوی انسان مفید است، اما موضوع فوق ممکن است به این دلیل باشد که این ورزش ها  جریان خون به مغز را افزایش می دهد. گفتنی است مطالعات قبلی نیز نشان داده اند که وزنه برداری علائم اضطراب را کاهش می دهد.
دکتر برت گوردون، پژوهشگر این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق گفت: جالب توجه است که پیشرفت ‌های بزرگ ‌تری در میان بزرگسالان مبتلا به علائم افسردگی که نشان ‌دهنده افسردگی خفیف تا متوسط است در مقایسه با افراد بالغ بدون چنین امتیازاتی مشاهده شد، که نشان می‌دهد ورزش ممکن است به ‌ویژه برای کسانی که علائم افسردگی بیشتری دارند مؤثر باشد.
نتایج این تحقیقات از بررسی ۳۳ مطالعه جداگانه شامل ۱۸۷۷ نفر به دست آمده است که شامل افراد افسرده و غیرافسرده بود.
از سوی دیگر نتایج نشان داد که فرقی نمی‌ کند افراد پنج بار در هفته به باشگاه می‌ روند یا فقط دو بار در هفته، یا هر ست تمرینی را چند بار تکرار می‌ کنند چون فواید ورزش از نظر روحی و روانی تقریباً در همه موارد یکسان است و تنها چیزی که واقعاً مهم بود، حضور در محیط ورزشی و تکمیل تمرین بود.
نویسندگان این مطالعه در پایان نتیجه می گیرند:  تمرینات ورزشی مقاومتی به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در بین بزرگسالان بدون توجه به وضعیت سلامتی کاهش داد. در این میان تمرینات با وزنه فواید مشابهی برای سلامت روان دارند که با تمرینات هوازی، مانند دویدن نیز انجام می شود. این تغییر شرایط کاملاً جدا از مزایای فیزیولوژیکی آن  مانند افزایش استحکام استخوان و جلوگیری از سایر بیماری های مزمن است.
نویسندگان توصیه می کنند که حداقل دو بار در هفته ورزش کنید و حدود ۱۰ تکرار از ۱۰ تمرین مختلف تقویتی را انجام دهید.
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند