شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۴
کد مطلب: 14557
۰

آخرین وضعیت سامان‌دهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آخرین وضعیت سامان‌دهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو را تشریح کرد.

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اقدامات انجام شده در مورد سامان‌دهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو گفت: ذیل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروهی برای سامان‌دهی این موضوع تشکیل شده است، که به موضوع اقدام ملی شماره 6 راهبرد کلان شماره 6 نقشه جامع علمی کشور می‌پردازد.

وی افزود: این راهبرد کلان نقشه جامع علمی به موضوع سامان‌دهی نظام و سنجش و پذیرش دانشجو می‌پردازد و طبعا اولین موضوعی که باید در این باره به آن پرداخته شود، موضوع آزمون سراسری است.

خدایی ادامه داد: در سال 1386 قانونی نیز پیرامون این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که به موجب این قانون تا سال 1393 باید نتیجه سوابق تحصیلی جایگزین آزمون سراسری در ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی باشد.

رئیس سازمان سنجش گفت: اجرای این قانون مستلزم تمهید زیرساخت‌هایی است، که اولین مورد برگزاری امتحانات به‌صورت استاندارد و یکپارچه در سراسر کشور است.

وی افزود: سازمان سنجش با جمع‌بندی نظرات کارشناسان، به این نتیجه رسیده است که این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن، نیازمند تحقق این بند از نقشه جامع علمی کشور است.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: در آخرین جلسه کارگروه مزبور، قرار شد تا سازمان سنجش گزارشی فنی و کارشناسی همراه با پیشنهادهای اجرایی برای تحقق این اقدام ملی در نقشه جامع علمی تهیه کند.

وی در ادامه از آمادگی سازمان سنجش برای ارائه گزارش فنی و کارشناسی این سازمان به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور برای اصلاح نظام سنجش و پذیرش دانشجو در کشور پس از بررسی نهایی این ستاد خبر داد.

خدایی همچنین گفت: در مورد جایگزینی سوابق تحصیلی به جای کنکور سراسری مشکل دیگری وجود دارد که این مشکل تراکم نمرات بالا در میان داوطلبان است؛ به‌عنوان مثال اگر ما مقرر کنیم که معدل‌های بالای 19 می‌توانند وارد دانشگاه‌های ممتاز شوند، به‌ علت آن که تعداد دانش‌آموزان دارای معدل بالای 19 بسیار بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌های ممتاز است، این طرح هم اجرایی نخواهد بود.

وی افزود: عدم برگزاری امتحانات استاندارد و یکپارچه در مقطع متوسطه هم مشکل دیگری در این زمینه است.

رئیس سازمان سنجش در پایان اظهار داشت: ما معتقدیم، باید در مناطقی که تقاضا برای ورود به دانشگاه کم است، براساس سوابق تحصیلی گزینش داشته باشیم و در نقاطی که تقاضا بالا و رقابت سنگین است، آزمون سراسری برگزار شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "