جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۰
کد مطلب: 18232
۰
رییس سازمان سنجش آموزش کشور:

آزمون تجمیع شد اما پذیرش مستقل است

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تفاوت کنکور سراسری امسال با سال‌های گذشته گفت: آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون سراسری سازمان سنجش، امسال برای نخستین بار تجمیع شد که البته پذیرش این دانشگاه‌ها به صورت مستقل است.

ابراهیم خدایی پس از بازدید یکی از حوزه های کنکور سراسری با بیان این که بدون تجمیع پذیرش، ظرفیت جذب دانشجو برای دانشگاه های دولتی حدود 63درصد است، افزود: با تجمیع پذیرش و اضافه شدن ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت پذیرش برای همه دانشگاه ها اعم از دولتی و آزاد اسلامی به حدود80 درصد می رسد.

وی اظهارداشت:در 93درصد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان بدون آزمون و در هفت درصد بقیه رشته ها، داوطلبان پس از قبولی در آزمون (آزمون روزهای ششم، هفتم و هشتم تیر) جذب می شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از اعلام نتیجه اولیه؛ 12مرداد سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه های جداگانه ای صادر و جزییات انتخاب رشته و کد رشته محل ها را اعلام می کنند.

وی افزود: داوطلبان باید دفترچه رشته های با آزمون و بدون آزمون را به دقت مطالعه و پس از آن انتخاب رشته کنند. رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتشار سئوالات و همچنین کلید آنها اظهارداشت: سوالات دو ساعت پس از آزمون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و کلید سوالات هم یکشنبه آینده از ساعت 15 در همین پایگاه قرار می گیرد.

خدایی درباره جوان ترین و پیرترین داوطلبان کنکور امسال هم افزود:
پیرترین داوطلب، مردی76ساله از آستانه اشرفیه و جوان ترین داوطلب، دختری14ساله از اصفهان هر دو از گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

کنکور 92 در گروه آزمایشی ریاضی و فنی صبح امروز با حضور حدود 251هزار داوطلب در 358شهرستان و بخش برگزار شد. عصر امروز نیز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.