يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۹
کد مطلب: 2405
۰
۱

«اضطراب سخنراني» شايعترين علت مراجعه دانشجويان به مراكز مشاوره

مسئول دفترمرکزي مشاوره وزارت‌ علوم، تحقيقات و فناوري درباره عمده‌ترين دلايل مراجعه دانشجويان به مراكز مشاوره، گفت: بخش عمده‌اي از دلايل مراجعه دانشجويان به مراكز مشاوره براي برنامه‌ريزي تحصيلي است به همين دليل در هر دانشگاه يك نفر را براي بحث مشاوره تحصيلي تربيت كرده‌ايم. دکتر يعقوبي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: تحصيل در دانشگاه با تحصيل در مدرسه متفاوت است و براساس استاندارد دانشگاه، دانشجو بايد به ازاي هر20 واحد درسي هفته‌اي 40 ساعت مطالعه داشته باشد. وي تصريح كرد: يك مشكل شايع ديگر كه دانشجويان را به مراكز مشاوره سوق مي‌دهد بحث اضطراب سخنراني و ارايه كنفرانس است به نحوي كه براساس يك پژوهش در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي شهر تهران، 24 درصد دانشجويان داراي مشكل و يا نگراني در زمينه سخنراني کردن و ارائه مقاله هستند و از سخنراني در حضور ديگران ترس دارند. مسئول دفترمرکزي مشاوره وزارت‌ علوم، خاطرنشان كرد: بحث مسائل رواني و عاطفي در درجه دوم مراجعات دانشجويان به مراكز مشاوره است.
جنس مشكلات دانشجويان با مشكلات رواني جامعه فرق دارد يعقوبي در ادامه اضطراب امتحان و تحصيل، تعاملات بين فردي و بحث‌هاي رواني همچون افسردگي و غيره را از ديگر مشكلات دانشجويان بيان و تاكيد كرد: جنس مشكلات دانشجويان با مشكلات رواني جامعه فرق دارد و نگراني‌هاي دانشجويان ممكن است به دليل مباحثي همچون آينده شغلي و دوري از خانواده و ... باشد كه بايد به او كمك شود تا آنها را حل كند؛ چرا كه اگر دانشجويان شرايط گذر از مشكلات موجود را نداشته باشند ممكن است اين مشكلات در او ماندگار شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
لطفا آدرس مركزي كه براي معالجه چنين موضوعي بتوان مرجعه كرد را به اينجانب اطلاع دهيد. بسيار نتشكرم
به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی