جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۷
کد مطلب: 24267
۰

مصرف بیش از اندازه دارو راهکار درمان "تیرگی زیر چشم" نیست

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خواب، ‌ تماس با برخی از مواد حساسیت‌زا، ‌بروز برخی از اختلالات درونی و ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها، ‌ دود سیگار و هوای آلوده از دلایل اصلی بروز سیاهی زیر چشم‌ها است.

وی با اشاره به مصرف برخی از دارو‌ها در درمان تیره شدن اطراف چشم، افزود: برخی از دارو‌ها نقش مهمی در درمان تیرگی زیر چشم‌ها دارند، ‌ اما نباید تنها به آنها اکتفا کرد.

جواهری تاکید کرد: برخلاف اغلب اقدامات و راهکارهای موجود، مصرف بیش از اندازه و مداوم دارو راهکار اصلی درمان تیرگی زیر چشم نبوده و بدون استفاده از دارو هم می‌توان این عارضه را برطرف کرد.

وی گفت: در برخی از موارد مصرف دارو برای درمان عارضه سیاهی زیر چشم نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند مضر و خطرناک نیز باشد.

جواهری یادآور شد: در مواردی که یک ماده و یا دارو موجب ایجاد حساسیت و تیره شدن پوست زیر چشم‌ها شده، در درجه اول باید از آن ماده و یا دارو پرهیز و دوری کرد.

وی با بیان اینکه در مواردی دود سیگار و هوای آلوده موجب تیره شدن پوست زیرچشم‌ها می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: در اینگونه موارد نیز باید از معرض دود سیگار و یا هوای آلوده خارج شد و در هوای سالم و پاکیزه قرار گرفت.

جواهری گفت: بیماری‌ها و اختلالات درونی مانند ناراحتی‌های کلیوی نیز می‌توانند موجب تیرگی زیر چشم‌ها شوند که در اینگونه موارد نیز باید بیماری و ناراحتی زمینه‌ای را کنترل کرد.

وی افزود: در تمام موارد فوق باید در ابتدا از روش‌های غیر دارویی بهره جست و اگر عارضه برطرف نشد و حتی شدت آن نیز بیشتر شد، باید با نظر پزشک اقدام به مصرف دارو کرد و خودسرانه نباید در این زمینه عمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی