يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۹
کد مطلب: 27604
۰

روشهای تشخيص و درمان كمردرد

روشهای تشخيص و درمان كمردرد
به گزارش مهر، دکتر سید منصور رایگانی به اعلام جزئیات برگزاری هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ايران پرداخت و گفت: این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه امسال پذيرای برخی اساتید مجرب و صاحب نظر این رشته در سراسر دنیا هستيم، کنگره از غنا و بار علمی بيشتري برخوردار خواهد بود.

به گفته رئيس انجمن علمي طب فيزيكي و توانبخشي، توانبخشی سیستم‌های عصبی - عضلانی، بیماری های اسکلتی - عضلانی، دردهای اسکلتی - عضلانی، تازه‌های الکترودیاگنوز، سونوگرافی اسکلتی - عضلانی، توانبخشی قلبی - عروقی، توانبخشی در حوادث از جمله محورهای موضوعی برگزاری این دوره از کنگره هستند.

رايگاني، شعار كنگره هجدهم را "توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا" دانست و درباره علت اين نامگذاري گفت: اکنون جامعه ما از لحاظ افزايش سطح سلامت عمومی و رشد نرخ اميد به زندگي در رده نسبتا خوبی قرار دارد. همين عوامل موجب افزايش آمار سالمندان در كشور شده است و پيش بيني مي‌شود در آينده با پديده سالمندي روبرو شويم.

وي افزود: از سوی دیگر ايران هنوز يك كشور با جمعيت جوان است، بنابراين میزان حوادث غير مترقبه و ناشی از کار بالاست. پس مي‌توان گفت دو طیف عمده سنی كه در معرض ضایعات و اختلالات اسكلتي عضلاني هستند نیازمند خدمات توانبخشی‌اند. مديرگروه طب فيزيكي و توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه همچنین با توجه به اینکه خدمات توانبخشی در تشخيص و درمان دردها و بیماری‌های اسکلتی – عضلانی مقرون به صرفه است گفت: با استفاده از روش‌های فیزیکي نیاز بیمار به دارو و عمل جراحی کاهش مي‌يابد. برای آنکه هم جامعه و هم متولیان امر سلامت را متوجه این ضرورت کنیم شعار کنگره را "توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا" قرار دادیم.

رايگاني در ادامه کمردرد را از شایع‌ترین بیماری‌ها دانست و عنوان كرد: يكي از عمده‌ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می‌دهند به تشخیص و بكارگيري روش‌های مختلف درمان کمردرد باز مي‌گردد. علاوه بر اين در مواردی که بیمار ناچار به عمل جراحی و ناتوانی‌های احتمالی پس از آن می شود توانبخشی به کمک می‌آید.
وي تاكيد كرد:‌ از پیشگیری و درمان غیرجراحی تا علت‌يابي و توانبخشی کمردرد جامع‌ترین خدمات در حیطه طب فیزیکی انجام می‌شود. هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از پنجم تا هفتم آذرماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.