سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۶
کد مطلب: 46953
۲

ارائه خدمات روان شناسی به سیل‌زدگان توسط هیات پزشکی ورزشی خوزستان

ارائه خدمات روان شناسی به سیل‌زدگان توسط هیات پزشکی ورزشی خوزستان
میگنا: امین ضمیری، مسوول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان اظهارکرد: زمانی که در خوزستان با بحران سیل مواجه شدیم، هیات پزشکی ورزشی خوزستان جلسه‌ای تشکیل داد و قرار شد هر کدام از کمیته‌های مربوط به هیات به مردم سیل‌زده خدماتی ارائه دهد که در این راستا نیز قرار شد، کمیته روانشناسی هیات، تیم مداخله در بحران را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بحث روانشناسی در چنین شرایطی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ما کلاس‌های آموزشی برای روانشناسانی که قرار بود ما را در این زمینه کمک و همراهی کنند، برگزار کردیم تا روانشناسان ما بتوانند به خوبی در بحث کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، به خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها خدمات ارائه دهند.

مسوول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی خوزستان بیان کرد: با توجه به این‌که پس از پایان سیل نیز به یحث روانشناسی بسیار نیاز است، در حال آماده شدن برای ارائه خدمات جدید از دو سه هفته آینده برای مردم سیل‌زده هستیم که خدمات ما شامل مشاوره، روان‌درمانی و خدمات مداخله در درمان پس از پایان بحران است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مشاوره‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید به مورد خاصی برای کمک بیشتر برخورد کرده‌اید؟ گفت: بله، موردهایی بود که قرار شد با همکاری خود خانواده‌ها به بررسی بیشتر آن‌ها بپردازیم.

ضمیری همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که یکسری اضطراب‌های حاد ناشی از بحران وجود خواهد داشت، آیا برنامه‌ای برای این مشکل وجود دارد؟ عنوان کرد: قطعا هفتاد تا هشتاد درصد مردم سیل‌زده دچار این مشکل شده‌اند یا خواهند شد زیرا سیل یک حادثه بسیار ناگوار است که هنوز ما به خوبی آن را پشت‌سر نگذاشته‌ایم که برای چنین افرادی، خدماتی که پس از بحران ارائه می‌شود می‌تواند کمک‌دهنده باشد، چراکه در این مقطع نمی‌توانیم درمان روانشناسی و روان‌درمانی داشته باشیم و باید شرایط به حالت پایدار برسد تا طی جلساتی بتوانیم به رفع اساسی مشکل بپردازیم.

وی با بیان این‌که کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی خوزستان نیز تا پایان بحران و پس از آن نیز در کنار مردم سیل‌زده استان است، افزود: هدف ما همراهی، همدلی و حمایت است و در کنار مردم خواهیم بود. همچنین جا دارد از تیم روانشاسی بانوان که سر تیم آن خانم پریسا احمدی است، قدردانی کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .