جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۴
کد مطلب: 51292
۰

شيوع کرونا در آمريکا و افزايش سه برابري افسردگي

شيوع کرونا در آمريکا و افزايش سه برابري افسردگي
شیوع کرونا در آمریکا موجب گسترش بیماری های روحی و روانی از جمله افسردگی و اقدام به خودکشی شده است.

پایگاه اینترنتی نشنال اینترست نوشت بر اساس نتایج تحقیقات جدید نزدیک به یک سوم از جمعیت آمریکا در حال حاضر علائم ناشي از افسردگی دارند که تقریبا ۳ برابر آمار پیش از شیوع بیماری همه گیر کرونا است.

با شيوع کرونا در آمريکا و افزايش سه برابري افسردگي کارشناسان پرشکی معتقدند زمانی که مردم مصائب بسیار بزرگی مثل فجایع طبیعی یا حملات تروریستی را تجربه می‌کنند، انتظار می‌رود موارد بیماری‌های روانی در هفته‌ها و ماه‌های پس از آن فاجعه افزایش یابد.

به گفته کاترین ایتمان دانشجوی دکتری بهداشت عمومی در دانشگاه براون و سرپرست گروه محققان اين تحقيق که در مجله انجمن پزشکی آمریکا با نام جاما نِتورک اپن منتشر شد، به نظر می‌رسد این بیماری همه گیر کرونا شرایط کاملا متفاوتی ایجاد کرده است.

وی به رادیو نشنال پابلیک گفت «بالا بودن میزان افسردگی‌ها به شدت ما را شگفت زده کرد. این میزان از افسردگی بسیار بالاتر از آن چیزی بود که تاکنون در دیگر مشکلات بزرگ و گسترده مثل حمله ۱۱ سپتامبر و طوفان کاترینا شاهد بودیم.»

وی گفت «در تحقیقات سراسری که پیش از شیوع کرونا انجام دادیم ۹ درصد از افرادی که در آن تحقیق شرکت کرده بودند، از داشتن علائم افسردگی خبر دادند اما زمانی که این بیماری همه گیر شروع شد، این رقم تا ۲۸ درصد افزایش یافت.»

ایتمان خاطر نشان کرد عوامل مختلفی در بالا رفتن درصد افسردگی در میان مردم آمریکا دخیل بوده است که می‌توان به ترس و نگرانی درباره کووید - ۱۹ و نیز پیامد‌های اقتصادی ناشی از آن اشاره کرد. علاوه بر ۲۸ درصد علائم افسردگی در عموم مردم، ۴۷ درصد از کسانی که درآمد‌های کمتر از ۲۰ هزار دلار داشتند و ۴۱ درصد از خانواده‌هایی که پس انداز کمتر از ۵۰۰۰ دلار داشتند علائم افسردگی در آنها گزارش شده است.

ایتمان گفت «در میان افراد با درآمد‌های کمتر احتمال وجود افسردگی دو برابر بود. همچنین در میان این گروه از افراد، کسانی که پس انداز کمتری داشتند یک و نیم برابر احتمال افسردگی شان بیشتر بود.» پیش از شیوع کرونا بسیاری از کسانی که افسردگی و اضطراب داشتند از درمان‌های مناسب برخوردار نشدند.

براساس گزارش نشنال الاینس، درباره بیماری‌های روانی، کمتر از یک سوم از کسانی که می‌توانستند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند، خدماتی را که نیاز داشتند دریافت کردند. بعلاوه میزان خودکشی در آمریکا بعد از شیوع کرونا در مقایسه با قبل از آن افزایش داشته است. کارشناسان بهداشتی اکنون نگران هستند شیوع کرونا بر بالاتر رفتن این آمار (خودکشی) تاثیر داشته باشد. براساس جدیدترین آماری که دانشگاه جان هاپکینز منتشر کرده است، تاکنون در سراسر دنیا بیش از ۲۶ میلیون و یک صد هزار مورد تایید شده ابتلا به کرونا و دست کم ۸۶۴ هزار مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد