يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۰
کد مطلب: 58020
۵
۲

گفتگو با دکتر سحر پهلوان نشان

مدیر آموزشی اولین بوتکمپ مربیگری کودک دانشگاه شهید بهشتی
گفتگو با دکتر سحر پهلوان نشان
مدیر آموزشی اولین بوتکمپ مربیگری کودک دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه این رویداددر گفتگویی اختصاصی با میگنا بر اهمیت واژه مربی درگستره شغلی و مفهومی ان و  ضرورت توجه به ابعاد و نقش مهم این مفهوم در زندگی کودکان اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم شناسایی شاخص های تحولی کودکان ایران زمین، تسهیل و ساخت مسیر تحول مثبت برای این کودکان در ابعاد مختلف را از اولویت های برگزاری این دوره عنوان کرد.

دکتر پهلوان ضمن معرفی رویکردهای روانشناسی تحولی مرتبط در حوزه کودک ، ارتباط میان مراقب و نقش مهم آن در ابعاد مختلف تحول کودک را برجته ساخت و از این دوره به عنوان مهمترین دوره تحولی که می تواند پایه یک نوجوانی، جوانی، بزرگسالی و حتی سالمندی موفق باشد یاد کرد.

این روانشناس در ادامه ضمن تاکید بر برخی از مهمترین جذابیت ها و چالش های تعامل با کودک ، حرفه مراقبت گری کودک و مسائل مرتبط با آن بر ضرورت اصولی چون آموزش و سنجش توانمندی ها، اخلاق حرفه ای و شایستگی های افراد در تعامل با کودکان و فضاهای مرتبط با آن ها تاکید کرد.

وی با معرفی مدرسان این دوره و دستاوردهای آن ها در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی ، نوید از یک دوره جامع و تخصصی، پویا و کاربردی برای مخاطبان داد و در ادامه نیز بر برخی از وجوه تمایز از قبیل تفاوت محتوایی، اجرایی و آموزشی  این دوره با دوره هایی با عناوین مشابه پرداخت.

دکتر پهلوان نشان مدیر آموزشی اولین بوتکمپ مربیگری کودک دانشگاه شهید بهشتی درادامه افزود اصولی چون تخصص گرایی، روزآمدی، بومی گرایی، جامعیت، کاربست پذیری، نوآوری و خلاقیت، عوامل یادشده را به عنوان ملاک هایی در انتخاب سرفصل های دوره مد نظر بوده است.

وی در انتها با پاسخ به برخی از مهمترین و پرتکرار ترین پرسش های مخاطبان حاضر در رویداد  با تاکید بر این مهم که آینده ای که میخواهیم آینده ای است که میسازیم از افراد علاقمند و دغدغه مند در حوزه کودک به ویژه حوزه مراقبت گری دعوت کرد تا با شرکت در این دوره در ساخت مسیر مثبت برای تحول مثبت کودکان این آینده سازان ایفای نقش کرده و در این مهم مشارکت نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
درد بر صحبت های متین و خوب ایشون. آفرین
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و وقت بخیر
خانم دکتر پسر ۷ ساله من لکنت زبان و نقص تمرکز داره
با چه راهکار های میتونم بهش کمک کنم
مچکرم...
به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.