چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۶
کد مطلب: 62266
۴
چه مشاغلی برای انسان درونگرا مناسب است

معرفی چند شغل مناسب درونگراها

چه مشاغلی برای انسان درونگرا مناسب است
معرفی چند شغل مناسب درونگراها
چه مشاغلی برای انسان درونگرا مناسب است یا شغل مناسب درونگراها چه ویژگی‌هایی دارد؟ درونگرا یا برونگرا بودن ما چه تاثیری می‌تواند در موفقیت شغلی‌مان داشته باشد؟ افراد درونگرا بیشتر تمایل دارند در محیط‌هایی آرام کار کنند. آنها از کارهای انفرادی بیشتر از کارهای گروهی لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند کمتر با ارباب رجوع در ارتباط باشند.

 دکتر یاسین نجفی زادگان روانشناس و مشاور خانواده در ادامه اضافه میکند در آزمون‌های استخدامی معمولا افرادی انتخاب می‌شوند که خوش‌صحبت هستند و به‌راحتی با دیگران ارتباط گرمی برقرار می‌کنند. تصور اکثر افراد جامعه این است که برای موفق شدن در همه مشاغل باید بتوانیم زود با افراد غریبه دوست شویم، بسیار پرانرژی باشیم و بتوانیم رهبری یک جمع را به عهده بگیریم.
البته داشتن همه این مهارتها باعث تسریع رشد شغلیمان می‌شود؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برخی از شغلها، اولویت‌های مهارتی چیزهای دیگری است.

اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان درونگراست و می‌خواهید بدانید شغل مناسب درونگراها چیست، همراه ما باشید.

خصوصیات افراد درونگرا چیست؟
افراد درونگرا برای کسب انرژی موردنیازشان به محیط بیرون و افراد دیگر وابسته نیستند. آنها می‌توانند اوقات فراغت خود را به‌راحتی پر کنند و از تنهایی لذت می‌برند.
درونگراها تمرکز و حوصله زیادی دارند؛ به همین دلیل اگر لازم باشد برای انجام کاری یا کشف پاسخی ساعتها روی یک موضوع کار کنند، بدون کلافگی ازعهده آن برمی‌آیند.

آنها ترجیح می‌دهند که تنها کار کنند و تا جایی‌که امکان‌پذیر باشد از کارهای گروهی و حضور در جمعهای شلوغ اجتناب می‌کنند.
افراد درونگرا بیشتر محافظه‌کار هستند و دوست دارند برای انجام وظایفشان از قبل برنامه داشته باشند.

شغل مناسب درونگراها چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
افراد درونگرا بیشتر تمایل دارند در محیط‌هایی آرام کار کنند. آنها از کارهای انفرادی بیشتر از کارهای گروهی لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند کمتر با ارباب رجوع در ارتباط باشند.

درونگراها تمرکز و دقت بالایی دارند و به‌خوبی می‌توانند از عهده کارهایی که نیاز به تحلیل و محاسبات پیچیده دارد برآیند. آنها مهارت‌های حل مساله خوبی دارند و می‌توانند راه‌حلهای خلاقانه‌ای برای هر کار پیدا کنند.

چه شغل‌هایی برای افراد درونگرا مناسب هستند؟
شغل مناسب درونگراها باید با روحیه آنها سازگار باشد تا بتوانند از انجام آن لذت ببرند. درغیراین‌صورت درطول روز به‌سرعت انرژی‌شان را از دست می‌دهند و برای پایان ساعت کاری، لحظه‌شماری می‌کنند. به چند شغل مناسب درونگراها اشاره می‌کنیم:

مهندسی کامپیوتر
برنامه‌نویسی و انجام کارهای مرتبط با شبکه و نرم‌افزار نیاز به تمرکز زیادی دارد. شاید لازم باشد شما ساعت‌ها در اتاقی تنها بنشینید و روی یک برنامه یا کد، کار کنید. همچنین این شغل، نیاز به دقت زیادی دارد.

حتی در انجام کارهای تیمی هم، اکثر برنامه‌نویسها ساعتهای زیادی را به‌صورت مستقل کار می‌کنند و فقط گاهی برای هماهنگی با همکاران‌شان تبادل‌نظر می‌کنند. در اکثر شرکتها، برنامه‌نویس‌ها و مهندسان کامپیوتر زیاد با مراجعین سروکار ندارند و معمولا مشغول انجام وظایف خودشان هستند.


نویسندگی
یک شغل مناسب درونگراها، نویسندگی است. برای اینکه بتوانید یک کتاب یا مقاله بنویسید نیاز به فضایی آرام و خلوت دارید. نوشتن یک رمان ممکن است سالها طول بکشد و شما باید بتوانید در طول این زمان، تمرکزتان را حفظ کنید.

برخی از نویسندگان هنگامی که مشغول کار روی کتابشان هستند، ترجیح می‌دهند به یک ویلای آرام در خارج از شهر بروند و در سکوت و آرامش بنویسند.

حسابدار
برای انجام کارهای حسابداری باید بتوانید ساعتها روی صورتهای مالی و اطلاعات مربوط به حسابها کار کنید، بدون اینکه دقتتان کم شود یا چیزی حواستان را پرت کند. برای نوشتن گزارش‌های مالی باید تمرکز زیادی داشته باشید.

طراح و گرافیست
طراحی نیاز به خلاقیت زیادی دارد. باید به جزئیات موجود در اطرافتان توجه کنید تا بتوانید ایده‌های جدیدی برای طرح‌هایتان داشته باشید. ابزار کارتان یا انواع مدادها و لوازم طراحی است یا نرم‌افزارهای مخصوص این کار. هنگام طرح زدن می‌توانید در افکارتان غرق شوید و از آن لذت ببرید. حتی می‌توانید به‌صورت دورکاری وظایفتان را انجام دهید.

تحلیلگر داده‌های آماری
برای انجام مسئولیت‌های این شغل، نیاز به محیط آرام و تمرکز فراوان دارید. همان‌طور که گفتیم افراد درونگرا توانایی خوبی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها دارند به همین دلیل تحلیلگری یک شغل مناسب درونگراهاست.

کارهای مرتبط با گیاهان و طبیعت
ممکن است بخواهید به‌عنوان یک گیاه‌شناس فعالیت کنید یا به باغبانی و امور مربوط به فضای سبز علاقه داشته باشید. درهرحال آرامش و زیبایی طبیعت برایتان حتما لذتبخش است.

کار در آزمایشگاه
ممکن است در رشته‌هایی مثل شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی یا داروسازی تحصیل کرده باشید. کارکردن در فضای آرام و خلوت آزمایشگاه، یک شغل مناسب برای درونگراهاست؛ ضمن اینکه صبر و حوصله زیاد شما به‌عنوان یک درونگرا کمک می‌کند بتوانید مدت طولانی روی یک پروژه تحقیقاتی کار کنید بدون اینکه دلسرد و کلافه شوید.

کارهای هنری مثل آهنگسازی، عکاسی و تدوین
کارهای هنری پر از خلاقیت است که باعث اشتیاق درونگراها می‌شود. شما می‌توانید به‌صورت مستقل کار کنید و ساعات کاری انعطاف‌پذیری هم داشته باشید.

چند نکته
مشاغل دیگری هم هستند که برای دورنگراها بیشتر مناسبند؛ ما فقط به چند مورد از آنها اشاره کردیم. این نکته را فراموش نکنید که برای پیدا کردن شغل، معرفی خود به کارفرما و انجام بهتر کارهایتان باید سعی کنید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود دهید. سعی کنید به‌مرور با افراد جدید آشنا شوید؛ در جمع‌ها حضور پیدا کنید تا بتوانید توانمندی‌های خود را به دیگران نشان دهید. اگر قرار باشد تمام مدت در اتاق خودتان سرگرم کارهایتان باشید، برای پیدا کردن شغل مناسب و رسیدن به پیشرفت شغلی دچار مشکل خواهید شد.

نکات پایانی درباره شغل مناسب درونگراها
در این مقاله با هم چند شغل مناسب برای افراد درونگرا را بررسی کردیم و گفتیم باید فضای کاری و مسئولیت‌های افراد درونگرا طوری باشد که بتوانند به‌راحتی کارشان را انجام دهند.

اما به این مساله هم باید توجه کنیم که همه ما انسانها می‌توانیم براساس موقعیت‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیریم، مهارت‌های ضروری را هم کسب کنیم. کاملا واضح است که اگر افراد درونگرا تلاش کنند مهارتهای ارتباطی خودشان را بهتر کنند و دایره روابط گسترده‌تری داشته باشند، می‌توانند موفقیت بیشتری هم کسب کنند.

نکته مهم دیگر اینکه جامعه تصور نادرستی از درونگراها دارد. اکثر افراد فکر می‌کنند آدمهای درونگرا، خجالتی یا بدون اعتماد‌به‌نفس هستند و درونگرایی را یک نقص می‌دانند؛ درحالیکه با تقسیم درست وظایف شغلی در یک سازمان بین درونگراها و برونگراها، همه کارها به‌خوبی انجام می‌شود و رضایت شغلی هم بالا می‌رود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.