چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۴
کد مطلب: 63449
۲۰
۲۷

درخواست حذف مصاحبه نظام روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال!!

درخواست حذف مصاحبه نظام روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال!!
به گزارش گروه شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،‌ روانشناسان باید برای دریافت پروانه اشتغال، در مصاحبه سازمان نظام روانشناسی شرکت کنند. گاهی مشاهده شده که سلیقه شخصی در نتیجه نهایی این مصاحبات تأثیر داشته است. شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی درخواست رسیدگی مسئولان به این موضوع را دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
جناب آقای رییسی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با احترام به استحضار می رساند، پیرو کارزار مدنی بیش از پنج هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره مبنی بر حذف هرگونه آزمون، مصاحبه و صدور پروانه اشتغال از طریق سامانه ملی مجوزها و عنایت به اینکه در قوانین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، آزمون و مصاحبه پیش از صدور پروانه اشتغال درج نشده، بدینوسیله تقاضا داریم با استناد به فرایند تسهیل گری و مقررات زدایی و به منظور پذیرش برخط مدارک متقاضیان از سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر جهت صدور پروانه اشتغال مورد التفات ویژه قرار گیرد.

سنوات قبل، سالها در صف انتظار جهت مصاحبه قرار گرفتیم. اکنون تعداد اعضای فاقد پروانه اشتغال به بیش از چهل هزار نفر رسیده است. همگی طی سالهای تحصیلی و پس از آن ضمن پژوهش و کسب تجربه با صرف زمان و هزینه‌های بسیار، کارگاه های توانمند سازی حرفه ای مورد تایید سازمان را گذرانده و بارها مورد سنجش و آزمون واقع شده و صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی هایمان تایید شده است. علاوه بر این بالغ بر سیصد هزار نفر دانشجوی در حال تحصیل نیز سالانه به این جمع افزوده خواهد شد.

بی تردید این سرمایه ها می توانند در امید آفرینی، نشاط و بهزیستی افراد جامعه نقش شگرفی داشته باشند. جامعه به وجود متخصصان خبره و کار آزموده با هدف حل مشکل بحران های اجتماعی - روانی، کنترل سوء مصرف مواد مخدر در جوانان، رفع معضل بیکاری و ... نیازمند است.

شایان ذکر است در یک بازه چهار ماهه، قریب یازده هزار نفر از فارغ‌التحصیلان از طریق سامانه ملی مجوزها به جمع شاغلین پیوستند. اما این روند با اتخاذ تصمیم های سلیقه ای و فاقد وجاهت قانونی و شکایت رییس سابق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در تیر ماه ۱۴۰۲ متوقف گردید.

قبلاً از اهتمام جنابعالی پیرامون حصول نتیجه این مهم و پیشرفت در امر اشتغال جوانان حسب فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله کمال تشکر را دارند.

من الله توفیق

رونوشت
۱- رییس محترم مجلس شورای اسلامی - جناب آقای دکتر قالیباف
۲- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - جناب آقای دکتر بهرام عین الهی
۳- وزیر اقتصاد و امور دارایی - جناب آقای دکتر اسحاق خاندوزی
۴- مدیر گروه مطالعات محیط کسب و کار مجلس شورای اسلامی - جناب آقای دکتر سید امیر سیاح

 
مخالفم
Iran, Islamic Republic of
بعضی روانشناس‌نماهای الکی بی سواد دیگه خیلی پررو و وقیح تشریف دارند و میان از این درخواستهای نابجا می کنند

نویسنده درخواست مدرک پروانه اشتغال کیلویی دارند.طرف رفته مجازی درس خوانده،، یا بدون آزمون رفته دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی لیسانس روانشناسی یا مشاوره گرفته، تو دانشگاه اومده سیگاری شده ، دلقک بازی درآورده. هزار تی و مدل درست کرده خودشو، تتو و آرایش کرده،دختر بازی کرده حالا از بیکاری بجای کار در اسنپ مدرک هم میخواد که مراجعان بدبخت را منحرف کنه. یعنی چقدر وقیح و گستاخ. من مخالفم . اگر هم میخوان مصاحبه حذف بشه باید برای مدارک دو مقطع مرتبط دانشگاههای دولتی باشه نه فارغ التحصیل دانشگاه ازاد واحد خرمدره و ممسنی
Iran, Islamic Republic of
شما؟
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه 70 درصد خانم ها لیسانس روانشناسی و مشاوره دارند اونم بدون آزمون. اما ترو خدا درمانگری را مصاحبه سخت بگیرید حتی از نظر باورها و گزینش
Iran, Islamic Republic of
برادر،ان شاالله خدا بهت دختر بده و بره دانشگاه تا قدر دختر و زن رو بدونی و عقده هاتو بذاری کنار
Iran, Islamic Republic of
یک بیمار نیاز مند به خدمات روانشناختی
Iran, Islamic Republic of
شما اول ادب داشته باش ...بعدش بگو روانشناس هستی ...در جایگاهی نیستی که بگی بچه های دانشگاه ازاد بیسواد هستند ...حتی در جایگاهی نیستی که بخوای نظر بدی ...حتما برو روانشناس روی عقده هات کار کن ....صلاحیت نداری اصلا
Iran, Islamic Republic of
کاملا بانظرشما موافقم چطوربه خودش اجازه میده قضاوت کنه دراصل خودش رعایت اصول روانشناسی نمیکنه واسم خودشوگذاشته باسواد واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد
از نظر روانشناسی خود شما هم دچار خطای شناختی شدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطوره
هانا
Iran, Islamic Republic of
شما خودت خیلی نیاز به تراپی داری اوووف چقدر عقده
مژگان
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما خودت مدرک روانشناسی داری و ادبیات گفتگوت اینه؟شما رو که حتما باید واسه مجوز خیلی سخت گیرانه باهات برخورد کنن .این چه طرز بیان و صحبت هست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
هر چی میکشیم در این مملکت، از افراطیونی چون شماست که خود را تافته ی جدا بافته میدانید. امیدوارم فقط سهمیه ای نباشید!
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی مراجع عقل داره پیش چنین مشاور یا روانشناسی نمیره اینطور که شما ظاهر اونرا توصیف کردید ولی چرا در جایگاه تعین صلاحیت مدارک دانشگاهی تصمیم مگیرید وهمه را به یک دید نگاه میکنید وبرچسب میزنید ....این یک نوع بدبینی نیست
Iran, Islamic Republic of
سلام
برای انتخاب رئیس جمهور ونمایندگان مجلس هم با توجه به شرایط ومدارک کسب کرده چون سر نوشت ۴ سال ۸۵ میلیون انسان دستشون هست ازمون صلاحیت ومصاحبه قرار بدهید البته از انهایی که صلاحیت اولیه شون تایید شده که بعد ۴ یا ۸ سال تمام گرفتاریهای مملکت را از انتخاب غلط بیان نکنیم پس فرصت میدید اگه بد بود دیگه مردم انتخاب نمیکنند مشاور هم اگر بد بود مراجعی انتخاب اش نمیکند وشما فقط نظارتتون را بالا ببرید هزاران نفر بدون مدرک وبدون پروانه در حال ارائه خدمات مشاوره ای هستن بعضا هم توانا ........
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی بهتر بود نظراتتون رو محترمانه بیان میکردید. نه با اهانت به دانشگاه‌های دیگه و شهرهای دیگه. چه بسا افراد برتر کنکور از همان شهرهای ضعیف و شهرستان های کوچک ایران هستند. اینک آزمون صلاحیت میتونه به عنوان غربالگری افراد دارای علم و صلاحیت از افراد بدون دانش باشد شکی نیست. فقط بهتر هست سازمان دهی در این مورد باشد. نه اینکه هر سال نظر شخصی مطرح میشه و فارغ التحصیلان این رشته بلاتکلیف هستند.
و باز تحصیل در مقاطع تکمیلی با رشته غیر مرتبط سیاستی بس شگفت انگیز در حوزه روان و سلامت بود.
Iran, Islamic Republic of
مدارک را آپلود و مجوز را بلافاصله دانلود .... اینست تیشه به ریشه ی علم زدن‌ .
Iran, Islamic Republic of
خودت نگرفتی ار کجا داری میسوزی..اینقدر سواد سواد میکنی بروبگیر دیگه
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار ممکن این است که ازمون نهایی در دانشگاه های کشور برگزار شود تا صلاحیت در دانشگاه تایید شود و فردی ک ۶ سال زحمت کشیده و درس خوانده بعد از گذراندن دوره ها و تایید صلاحیت در دانشگاه مابقی عمر خودش را صرف بازی های سازمان نظام نکند.
در حال حاضر هم سازمان باید نقش حامی و تسهیل کننده و همچنین برگزار کننده دوره های بازاموزی از طریق سایت های مثل اموزش مداوم کشور را پیش بگیرد نه سدی برای جوانان کشور.
این را در نظر داشته باشید انسان موجودی داری عقل و یادگیری هست و کسی نمیتواند با عنوانی مثل صلاحیت جوانی را از اشتغال محروم کند بلکه میشود با اموزش مداوم یادگیری و تجربه بازدهی هر رشته ای را دوچندان کرد.در پایان باید بگم تایید صلاحیت کننده اصلی مردم هستن که میفهمن چه شخصی برای اونها مفید بوده یا نه قطعا مردم هوشیار هستن و دنبال مشاور موثر میرن.
Iran, Islamic Republic of
سلام براین دوست عزیزکه نوشته خواهشا به همه این جور تهمت نزن شاید نفراتی بودن وهستن ولی کلی نفرمایین.ما هم زحمت خودمونا کشیدیموتلاش کردیم .یه کم با دید باز ومنطقی فکر کنین.ممنونم
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و وقت بخیر با توجه به اهمیت موضوع که سلامت روانی مراجعین است قطعا حساسیت باید روی انتخاب مشاور و روانشناس باید باشد لذا پیشنهاد بنده این است که با همان آزمونی که سازمان نظام برگزار می کند باید وضعیت فرد مشخص شود در این آزمون صلاحیت فرد سنجیده شود. مصاحبه هم زمان بر است و شاید اعمال سلیقه بشود و نمیتواند مبنای خوبی باشد و یا اینکه در حدی باشد که مصاحبه کنندگان در جلسه مصاحبه حداقلها را منظر نمایند. هر چند بنده با اصل مصاحبه مخالفم
بهراد
Portugal
سلام و احترام
اولا در مورد‌ دوستی که تعدادی از دانشگاهها رو زیر سوال برده باید عرض کنم بهتر است در چهارچوب معلومات خودتان نظر بدهید ،چطور تا زمانی که در دانشگاهی تحصیل نکرده سیستم ان را زیر سوال میبرید، در حالکه همین دانشگاه ملی که سنگ ان را به سینه میزند بستر پذیرش بسیاری از سهمیه های نابرابر در انتخاب دانشجویان بوده و هست.
در مورد آزمون سوال این است که آیا فارغ التحصیلان پزشکی مگر با جان و سلامت مردم سر و کار ندارند که بدون آزمون به آنها پروانه داده میشود و در این بین فقط روانشناسان تبدیل به خط قرمز شده اند!
بهتر است با جامع کردن امتحانات تمام دانشگاهها در تمام مقاطع این شک و شبهه عزیزان مبنی بر بیسوادی فارغ التحصیلان حل گردد و این وظیفه از دوش سازمان نظام روانشناسی که وظیفه ان حمایت از اعضا میباشد نه سنگ پرانی در جهت اشتغال انان برداشته شود .
Iran, Islamic Republic of
افرین
Iran, Islamic Republic of
راجع به قیاستون با پزشکی موافق نیستم چون در طول تحصیل اونا به شدت و جدیت صلاحیتشون بررسی می شه مثلا دو سال که درس خوندن آزمون علوم پایه دارن که مثل کنکور هست و از قبل کار می کنن و تست می زنن تا نمره بیارن. باز بعد از اون یک سال می خونن و آزمون دیگه دارن که باید نمره مورد قبول کسب کنن و در نهایت توی بیمارستان سه سال آخر رو می گذرونن و حسابی سنجیده می شن و خب قابل قیاس با رشته ما نیست اما راجع به نظر دومتون کاملا موافقم . احسنت این امتحانات هماهنگو خیلی خوب گفتید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
یک آزمون استاندارد و نظارت پسینی ، تمام... متاسفانه گروهی دنبال جایگاه و اثبات خود هستند و مسئولیت های علمی و تخصصی را قربانی خواسته های شخصی خود میکنند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من آزمون باید حتما باشه اما این دو مقطع پشت سر هم واقعا بی عدالتی هست وقتی آزمون می گیرید و مصاحبه دیگه چه نیازی به دو مقطع پشت سر هم هست. صلاحیتوهمونجا می سنجید دیگه!! این چه اجحافی که در حق غیرمرتبطا می کنید؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
الان آزمون هست و غیر مرتبط و مرتبط، همگی شرکت میکنن دیگه... اجحافش چیه دادا؟!
سودی
United States
جناب آقای غلطه
جناب خودش یعنی آقا.پس نوشتید آقای آقای
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد