يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۱
کد مطلب: 7312
۰

جنس و نوع پوست خود را شناسايي کنيد

   آگاهي از نوع پوست امري حياتي است چون فقط در اين صورت است که مي توانيد کاري کنيد تا پوستتان بهترين وضعيت را داشته باشند و چهره تان به بهترين شکل به نظر برسد.
به گزارش ايسنا، بيشتر ما زماني که وارد يک فروشگاه لوازم آرايشي و بهداشتي مي شويم با ديدن قفسه هاي پر از محصولات بهداشتي و آرايشي مختلف گيج و بلاتکليف مي شويم و نمي دانيم کدام يک از آنها برايمان مناسب هستند.
در اين مقاله که در سايت اينترنتي هلت جاک ارائه شده،  متخصصان، خصوصيات و ويژگي هاي انواع مختلف پوست را به طور مختصر تشريح کرده اند تا شما بتوانيد نوع پوست را شناسايي کرده و در تهيه محصولات مناسب بهتر و دقيق تر اقدام نماييد. انواع مختلف پوست عبارتند از:
-پوست چرب: اگر دائما با جمع شدن چربي زياد روي پوست صورت خود درگير هستيد، حتما پوست چرب داريد. يکي ديگر از نشانه هاي پوست چرب باقي ماندن روغني است که در طول روز روي سطح پوست توليد مي شود و اگر هر چيزي را روي پوست صورتتان فشار دهيد اين چربي به راحتي منتقل مي شود.
-پوست خشک: اگر احساس مي کنيد پوسستان کشيده مي شود پس داراي پوست خشک هستيد. براي اينکه خشک بودن پوست خود را بهتر تشخيص دهيد در طول يک روز کامل از مرطوب کننده استفاده نکنيد، اگر در اين صورت حس کرديد که پوستتان خشک و سفت شده، پس مطمئن شويد که نوع پوست شما خشک است.
-پوست حساس: پوست هاي حساس در معرض قرمزي و التهاب هستند. هرچه مقدار هيستامين  در بدن بيشتر باشد پوست حساس تر مي شود و بيشتر مستعد ابتلا به مشکلات التهابي مثل پسوريازيس و اگزما است.
-پوست مستعد آکنه: به دلايل ژنتيکي پوست ممکن است مستعد ابتلا به آکنه باشد. بر اساس سن تعيين مي شود که عامل آکنه باکتري، هورمون يا وراثت است و بر اساس ميزان شدت آن درمانهاي معمول و مداوم براي پاک کردن پوست از آکنه استفاده مي شوند. به دلايل پزشکي بهتر است براي پاکسازي آکنه ها به يک متخصص پوست مراجعه کنيد.
-پوست کدر و پير: بسته به سن و عوامل محيطي، پوست شروع به پير شدن مي کند. تماس زياد با نور خورشيد و استرس شايع ترين عوامل محيطي هستند.
رنگ، حالت خاکستري کدر، لکه دار شدن،  بروز خطوط و چروک هاي واضح و شل شدن که حاصل کاهش کلاژن است از شايع ترين نشانه هاي پيري پوست هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.