جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ / ۲۰:۳۱
کد مطلب: 7934
۰

اختلاف ارضی دانشگاه‌های کرج با استانداری البرز بالا گرفت


این روزها اختلاف بین دانشگاه‌ها و مسئولان استان البرز بر سر زمین‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی شهرستان کرج به اوج خود رسیده است.


جداسازی بخشی از زمین‌‌های پردیس کشاورزی دانشگاه تهران یکی از محورهای اختلاف در استان البرز است


به گزارش فارس، مدتی پیش رئیس دانشگاه تهران در مراسم معارفه رئیس جدید پردیس کشاورزی این دانشگاه با لحنی جدی و هشدار آمیز خطاب به برخی مسئولان کرج گفت که این پردیس متعلق به دانشگاه تهران است و جدا شدن آن از دانشگاه تهران، غیرممکن است.

از سوی دیگر استاندار البرز ضمن تأکید بر اینکه این دانشگاه از دانشگاه‌های خوب کشور است که باید تقویت شود، به 67 هکتار زمین جدا شده از این دانشگاه اشاره کرد و گفت: درخواست ما این بود که 40 هکتار از این فضا برای ساخت مجتمع اداری در اختیار استان البرز قرار بگیرد.

عیسی فرهادی با تأکید بر این نکته که سال‌هاست این زمین از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران جدا شده است، گفت: در حال حاضر این قطعه متعلق به دانشگاه تهران نیست و سال‌هاست که از دانشگاه تهران کاملا جدا شده است.

استاندار البرز در ادامه گفت: پس از انجام مطالعات کارشناسی برای احداث مجتمع اداری، این نقطه به عنوان بهترین مکان ساخت مجتمع‌های اداری انتخاب شده است.

فرهادی در ادامه به محل این قطعه زمین که در نزدیک اتوبان است، اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت مجتمع‌های اداری استان البرز در این نقطه علاوه بر کاهش ترافیک در تسهیل دسترسی مردم به ادارات نیز تاثیر بسزایی دارد.

شواهد امر نشان می‌دهد این نوع اختلاف‌ها تنها مربوط به دانشگاه تهران و هنر نیست. چندی پیش از دانشگاه پیام‌نور کرج خواسته شده است زمین و ساختمان‌های تازه احداث خود را به صدا و سیمای مرکز البرز واگذار کند، این موضوع با دستور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور حل شده و ساختمان‌ها در تملک دانشگاه پیام‌نور باقی مانده است.

علاوه بر آن مدتی است قسمتی از زمین‌های دانشگاه تربیت معلم در کرج نیز به منظور ایجاد کارگاه ساختمانی و پارکینگ برای مترو در نظر گرفته شده که البته این اقدام اعتراض اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه را نیز در پی داشته است.

جمعی از دانشجویان این دانشگاه‌ها در تماس با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مشخص نیست که چرا در حال حاضر مسئولان استان البرز به یاد زمین‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی شهرستان کرج افتاده و راه حل توسعه ساختارهای اداری استان را در زمین‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی کرج جستجو می‌کنند، اعلام داشتند که امیدواریم مسئولان وزارت علوم با پیگیری‌‌های حقوقی لازم و ثبت اموال دانشگاه­ها نزد مراجع ذیصلاح، این مشکل را حل و مانع از توقف یا تعلیق توسعه آموزش عالی در این استان شوند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...