جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۰
کد مطلب: 7983
۰

معلمان شرکتی دارای مدرک "کارشناسی ارشد" تعیین تکلیف می‌شوند


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم اعضای این کمیسیون برای تهیه طرحی با هدف تعیین تکلیف معلمان شرکتی دارای مدرک کارشناسی ارشد و شاغل در مناطق محروم، خبر داد.

به گزارش میگنا، سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مصوبات جلسه عصر سه‌شنبه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین ‌تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 7 دی‌ماه 89 که پیش از این دو فوریت آن در صحن علنی رد و به کمیسیون ارجاع شده بود، مجدداً بررسی شد.

وی افزود: بر این اساس، مقرر شد آن دسته از نیروهای شرکتی که مدرک فوق‌لیسانس به بالا دارند و در مناطق محروم کار می‌کنند و در آزمون سوم تیرماه امسال قبول نشده‌اند یا اساساً در آزمون شرکت نکرده‌اند، پس از تهیه طرحی از سوی اعضای کمیسیون تعیین‌ تکلیف شوند.

نصیری قیداری ادامه داد: تاکنون هیچ نظر مثبتی برای استخدام این افراد وجود نداشت، تا اینکه در این جلسه مقرر شد تا برای این افراد طرحی تهیه شده و بررسی شود که چه کاری می‌توان برای آنها انجام داد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این طرح در نخستین فرصت تهیه و به این کمیسیون ارائه می‌شود.

* نیروهای "حق‌التدریس" آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، با یک شرط تعیین تکلیف می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر این جلسه اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، حدود 2 هزار نفر از نیروهای کیفی و مهارتی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت علوم (آموزشکده‌های سابق وزارت آموزش و پرورش) که به صورت «حق‌التدریس» مشغول به کار هستند، در چارچوب ماده 16 قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 15 مهر 88 و در صورت عدم وجود بار مالی، تعیین تکلیف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: جزئیات این طرح نیز از سوی اعضای این کمیسیون تهیه و پس از تصویب در کمیسیون، به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نصیری قیداری همچنین در خصوص سرانجام مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد متعهد خدمت شدن آن دسته از دانشجویان تربیت معلم که مشکل خدمت سربازی دارند، گفت: این طرح در کمیسیون تصویب شده است و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد و با تصمیم هیأت‌ رئیسه کمیسیون، زمان مطرح شدن آن در صحن علنی تعیین خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم