دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۷
کد مطلب: 10031
۰

برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در سال91


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید، جزئیات چشم‌انداز این دانشگاه را در افق 1404 اعلام کرد و گفت: توجه و تأکید بر اسلامی شدن دانشگاه یکی از اولویتهای فرهنگی دانشگاه است.

محمد مهدی مظاهری در گفتگو با مهر، گفت: با تغییرات موثر مدیریتی که در دانشگاه حاصل شده و دورنمای روشنی که پیش بینی می‌شود، همچنین افزایش بودجه فرهنگی و توسعه منابع انسانی در بخش فرهنگی همراه با تعامل مدیران و حمایت رئیس دانشگاه آزاد، فعالیت‌های فرهنگی در بستری مناسب‌تر و با توانی استوارتر پی گرفته می شود.

وی به مهمترین مأموریت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید اشاره کرد و گفت: توسعه، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، پرورش انسان‌های ارزشی، متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی، حفظ هویت معنوی و اسلامی در محیط دانشگاه، تقویت و افزایش کارکردهای فرهنگی با رویکرد اسلامی – ایرانی مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید است و بر این اساس، چشم انداز معاونت فرهنگی در افق 1404 ترسیم شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد دستگاه فرهنگی پژوهش محور، مؤثر در رشد و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در محیط دانشگاه و جامعه ایران با رویکرد دانش‌افزایی و ایمان افزایی، پیشتاز در تولید نظریه و اندیشه در حوزه دین و مهندسی فرهنگی و مدیریت فرهنگی را چشم انداز معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد.

به گفته وی، راهبردهای عمده این برنامه عبارت است از محوریت قرآن و عترت، محوریت اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، توسعه فضای فرهنگی، ارتقا فعالیت‌های دانش افزا و ایمان افزا، اهتمام به اسلامی شدن دانشگاه و تقویت اخلاق، ارزش‌ها و باورهای دینی، استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها و کشور، توسعه منابع انسانی، اهتمام به فعالیت‌های پژوهش محور در فعالیت‌های فرهنگی و آینده پژوهی، توسعه فرهنگ نماز، هوشمندی و آسیب شناسی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی، توسعه فرهنگ مشارکت و نقد در فضای دانشگاه و مناسبت‌های فرهنگی، حمایت از خلاقیت‌ها و مشارکت‌ها در حوزه فرهنگی و توسعه فعالیت‌های مجازی فرهنگی.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به محورهای برنامه مهر تا مهر دانشگاه آزاد، اضافه کرد: این برنامه بر اساس نیازهای فرهنگی موجود و با بهره‌گیری از تجربه اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه فراهم آمده و در آستانه هر سال جدید تحصیلی همراه با موضوعی ویژه با عنوان موضوع فرهنگی سال به مناطق و واحدهای دانشگاهی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری برنامه مهر تا مهر با رویکرد "اخلاق مداری، هویت دینی و توسعه فرهنگی" ابلاغ شد.  برنامه‌ریزی معطوف به هدف، از دیدگاه راهبردی یکی از کارآمدترین روش‌ها در رویکردهای مدیریتی سازمان‌هاست.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، با این رویکرد، امکان مواجهه و مقابله به موقع با تغییرات محیطی و بقا در محیط‌های ناپایدار، شناخت مسایل، آشنایی با نقاط قوت، ضعف همچنین استفاده بهینه از منابع، فرصت‌ها و رفع تهدیدها وجود دارد.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با این باور و مرور بر اهداف کلان معاونت فرهنگی و نگاهی دیگر بر راهبردهای مورد نظر در حوزه فرهنگی دانشگاه، برنامه مهر تا مهر هر ساله با مشارکت مناطق و واحدهای دانشگاهی، تدوین و اجرا خواهد شد، ادامه داد: در این مرحله، پایش به هنگام، میزان پیشرفت و همگرایی با اهداف از معیارهای موفقیت در اجرا به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: مبانی نظری و ارزشی در تعیین جهت‌گیری‌های کلان فرهنگی نقش مهمی دارد. روح حاکم بر این مبانی بر همه اهداف، راهبردها و برنامه های فرهنگی اثرگذار است و آموزه‌های قرآن کریم و سنت رسول گرامی اسلام (ص) همچنین ائمه اطهار (ع)، اندیشه‌های راهگشای امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، از جمله مبانی نظری در برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه به شمار می‌روند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.