چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۵
کد مطلب: 11183
۰

چه چیز فیس بوک، برای ایرانیان با اهمیت شده است؟ + عکس

آتی نیوز:   شکی نیست که استفاده از فضای مجازی و سایت هایی نظیر فیس بوک برای بشر با توجه به تحولات کنونی بخصوص در دهه اخیر که «انفجار اطلاعات» نامیده شده لازم و ضروری است، اما همه این امکانات و لوازم لازم و کارآمد است. باید از خود بپرسیم که آیا این وسیله ارتباطی برای وجود ما مفید و لازم هست یا خیر؟

هر چند که سایت هایی نظیر فیس بوک در ایران فیلتر می باشد اما کاربر ایرانی براحتی می تواند فیلترینگ را دور زده و با اندکی تلاش وارد فیس بوک و یا هر فضای مجازی دیگر شود اما این ترفند بیشتر به نفع بوده یا ضررش ...؟

با وجود سوء استفاده هایی که از کاربر ایرانی در فیس بوک می شود، بازهم رفتن به فیس بوک و عضو شدن در فلان پیج و تماشای عکس های لو رفته از دیگران یا سرقت شده از افراد مشهور دیگر چه کاربردی در این فضای مجازی موجود می باشد که در سایت های دیگر [مجاز] نیست!!؟

بعضی وقت ها باید تعارف را کنار گذاشت و با واقعیت ها خود را درگیر کنیم ...

برای کاربر ایرانی تنها سودمندی فیس بوک پیدا کردن فردی است که بتوان او را به هر نحو ممکن فریب داد و از او سوء استفاده کرد،با وجود کثرت صفحاتی که حاوی چنین مطالبی است آیا می توان به سلامت دختران و پسران مان اطمینان حاصل کرد؟


گذشته از مورد فوق که متاسفانه آثارش در جامعه نیز هویدا است وجود برخی عناصر ضدانقلاب و آموزه هایی که آنان در صفحات فیس بوک خود به اشتراک می گذارند مشکل و معضل دیگر فیس بوک و سایر سایت های است. آیا کاربر ایرانی با مشاهده برخی مطالب در فیس بوک که اکثرا محتوای ضددینی و اخلاقی دارد بعدا به دنبال راه حلی برای کشف حقیقت می گردد یا خیر ...؟

ما به دین اسلام و آموزه های آن کوچک ترین شکی نداریم و بر این باوریم که آموزه ها و محتوای دین ما بر حق است چرا که در طول هزار و اندی سال تا به حال مورد تحریف قرار نگرفته است و ... اما سوال اساسی و مهم این است که کاربر ایرانی چطور با این مسئله کنار می آید.

خودمان را گول نزنیم،دروغ نگوییم و ...

به عنوان مثال اگر صحبت ها و گفته های بهرام مشیری، مجری تلویزیون پارس را در فیس بوک و سایر سایت ها مطالعه کرده اید تا به حال به دنبال پاسخی برای شبهات مطرح شده از سوی وی بوده اید،این سوال را می توان به تمام جنبه های فیس بوک بسط داد.

با نگاهی به عکس زیر که البته نمونه آن در فیس بوک هم کم نیست،چه چیزی در ذهن شما نقش می بندد؛ آیا راضی هستید که عکس خواهر و ... شما در چنین صفحاتی مورد مطالعه دیگران قرار گیرد؟


آیا به دنبال پاسخی برای سوال مطرح شده در عکس ذیل می روید،اصلا حوصله و زمان انجام چنین جستجویی را دارید،مشکل ما در همین است که در فیس بوک و دیگر سایت ها انبوهی از اطلاعات به ذهن ما سرازیر می شود و ما فقط آن را دریافت می کنیم و از تجزیه و تحلیل اطلاعات خبری نیست! درست مانند آن است که در طول هفته 24 ساعت در مقابل تلویزیون تنها یک شبکه را تماشا کنیم و این عمل مستمر انجام شود ... خودتان حدس زده اید که چه اتفاقی می افتد!

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.