شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۷
کد مطلب: 12076
۰

دانشجويان ارتباطات و خبرنگاران امريه پليس مي‌شوند!

مديرعامل باشگاه خبرنگاران پليس خبرداد: دانشجويان رشته‌هاي ارتباطات و خبرنگاران داراي سابقه موثرمي‌توانند در باشگاه خبرنگاران پليس امريه شوند.

رضا غني‌لو در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح راه‌اندازي اولين باشگاه خبرنگاران پليس با بيان اينكه پيش از اين پليس با حجم زيادي از ايميل، پيامك، مكاتبه و حتي مراجعه حضوري مردم در مورد ارائه گزارش‌هايي از بي‌نظمي يا ناامني‌هاي كوچك در محلات مواجه بود، گفت: اين مسئله به خصوص در نمايشگاه كتاب، مطبوعات و ديگر مراكز فرهنگي كه پليس اقدام به داير كردن نمايشگاهي كرده بود به وضوح قابل مشاهده بود و ما با حجم زيادي از درخواست‌هاي مردمي مبني بر ارائه گزارش درباره وضعيت محله خود مواجه بوديم و حتي گاها مردم مايل بودند تا مقاله و مطالب تحليلي خود را در مورد اوضاع انتظامي و انضباطي در سطح خرد و كلان به پليس ارائه كرده و در واقع مردم به دنبال بستر و مجرايي براي ارائه نقطه‌نظرات و مقالات خود بودند.

وي افزود: پليس پس از مواجه شدن با حجم عظيمي از نظرات مردمي تصميم گرفت تا اقدام به جمع‌بندي و بهره‌برداري از اطلاعات مردمي كند.
مديرعامل باشگاه خبرنگاران پليس با بيان اينكه طرح راه‌اندازي باشگاه خبرنگاران پليس از سوي معاون اجتماعي ناجا، مطرح شد، گفت: مقرر شد كه پليس تنها با ارائه تجهيزات زيرساختي چراغ اوليه را روشن كند و قرار نيست كه ماموران و پرسنل نيروي انتظامي در اين باشگاه فعاليت كند.

غني‌لو با بيان اينكه قرار است باشگاه خبرنگاران پليس به صورت شبكه مويرگي در كل كشور پراكنده شود، گفت: مردم خود در چارچوب قانون و مقررات و همچنين در نظر گرفتن خطوط قرمز، باشگاه خبرنگاران پليس را اداره و هدايت مي‌كنند، به گونه‌اي كه حتي دبيران و سردبيران اين باشگاه را مردم انتخاب مي‌كنند. سرهنگ غني‌لو

ارسال بيش از 4000 درخواست همكاري با باشگاه خبرنگاران پليس

وي با بيان اينكه از ابتداي راه‌اندازي باشگاه خبرنگاران بيش از 4000 درخواست از كل كشور براي حضور در اين باشگاه به پليس ارائه شده است، گفت: افراد بر اساس سطح تحصيلات، نوع دسترسي، علايق، سازمان‌دهي و دسته‌بندي مي‌شوند.

غني‌لو با بيان اينكه علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق سايت باشگاه خبرنگاران، پيامك، صندوق پستي درخواست خود را براي حضور و فعاليت در باشگاه‌ خبرنگاران اعلام كنند، گفت: باشگاه خبرنگاران به صورت كاملا مردمي اداره مي‌شود.


امريه دانشجويان رشته‌هاي ارتباطات و خبرنگاران در باشگاه

مديرعامل باشگاه خبرنگاران پليس در ادامه با اعلام اين خبر كه سربازاني كه داراي تحصيلات مرتبط در رشته رسانه يا داراي سابقه موثر و مفيد در امر رسانه هستند مي‌توانند به باشگاه خبرنگاران پليس مراجعه كرده و در اين مكان فرهنگي خدمت كنند، گفت: اين سربازان مي‌توانند در محيطي فرهنگي امريه شوند.


غني‌لو در مورد پرداخت حقوق و مزايا به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران پليس گفت: افراد بر اساس علاقه‌مندي در اين محيط فعاليت مي‌كنند اما به افرادي كه خدمات مستمر و موثري در حوزه نشر افكار و ارائه مقاله داشته باشند، به ازاي هر خبر مبالغي پرداخت مي‌شود، اما استخدامي در باشگاه نداريم.

به گفته وي فعاليت در باشگاه خبرنگاران پليس بر اساس علاقه‌مندي است.

غني‌لو در ادامه در مورد بارگذاري فيلم و عكس در سايت باشگاه خبرنگاران پليس، گفت: از آنجايي كه بارگذاري فيلم در سايت نيازمند پهناي باند زيادي است، فعلا از بارگذاري فيلم معذور هستيم، اما دوستان مي‌توانند فيلم‌هاي خود را روي سي‌دي درج و از طريق صندوق پستي ارسال كنند.

وي افزود:‌ تاكنون مردم فيلم‌هاي بسيار خوبي در مورد وضعيت منطقه و محله‌شان كه توسط دوربين‌هاي موبايل تصويربرداري شده است براي ما ارسال كرده‌اند كه ما پس از بررسي صحت و سقم تصاوير دريافتي مسائل‌ را به پليس‌هاي مرتبط ارسال كرده و اگر لازم باشد به سازمان‌هاي ديگر نيز ارسال مي‌‌كنيم.

غني‌لو با بيان اينكه در حال حاضر و به صورت موقتي باشگاه خبرنگاران پليس روي دامنه سايت پليس (Polic.ir) بارگذاري شده است، گفت: در آينده نزديك سايت مستقل باشگاه راه‌اندازي مي‌شود و مردم مي‌توانند تصاوير خود را به آدرس info police@ir ارسال يا نظرات خود را به شماره 3000110 ارسال كنند يا با شماره تلفن‌هاي ثابت 63983986 و 63983900 در ميان بگذارند.


آموزش اصول صحيح حادثه‌نويسي در باشگاه

وي با بيان اينكه در اين باشگاه بازآموزي و بازپيرايي حادثه‌نويسي نيز آموزش داده مي‌شود، گفت: در اين باشگاه با كمك اساتيد علوم‌ارتباطات، روانشناسان، كارآگاهان، فرماندهان پليس و افسران بازنشسته كلاس‌هايي كاربردي و كوتاه‌مدت به صورت كارگاهي در مورد اصول صحيح حادثه‌نويسي برگزار مي‌شود.

غني‌لو افزود: در اين شيوه اصول صحيح حادثه‌نويسي به خبرنگاران به گونه‌اي آموزش داده مي‌شود كه منجر به مخدوش‌شدن احساس امنيت نشود.

وي همچنين از برگزاري پاتوق‌هاي خبري در اين باشگاه خبر داد و گفت: برگزاري نشست‌هاي صميمي، بازيد و گردش‌هاي انتظامي و قضايي، همچون يك روز زندگي در بازداشتگاه، يك روز با اپراتورهاي 110 و همچنين يك روز در گشت‌هاي انتظامي از جمله برنامه‌ها اين باشگاه خواهد بود كه خبرنگاران از نزديك با مشكلات و روند كاري ماموران پليس آشنا خواهند شد.

غني‌لو در مورد توسعه اين باشگاه نيز به ايسنا گفت: به زودي سامانه پيامكي براي كليه خبرنگاران رسمي و افتخاري باشگاه داير مي‌شود، همچنين راه‌اندازي استوديوي راديويي و تلويزيوني در دستور كار است كه رايزني‌هايي نيز با صدا و سيما در مورد راه‌اندازي اين استوديو صورت گرفته است.


كارتي براي خبرنگاران باشگاه خبرنگاران پليس صادر نمي‌شود

مديرعامل باشگاه خبرنگاران پليس در مورد ارائه كارت خبرنگاري به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران پليس و حاشيه‌هاي به وجود آمده در اين مورد، گفت: ما در مرحله اول قصد ارائه كارت خبرنگاري به هيچ‌كس را نداريم و كساني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند با عضويت افتخاري در اين باشگاه كارتي را از پليس دريافت كنند، بهتر است زحمتي به خود ندهند چون پليس اين كار را نمي‌كند.

غني‌لو افزود: كارت خبرنگاران پليس تنها به خبرنگاراني كه موفق به گذراندن دوره‌هاي مختلف خبري و تاييد صلاحيت فردي و كار مي‌شوند، داده مي‌شود كه در ذيل اين كارت قيد مي‌شود كه اين كارت تنها در امور رسانه كاربرد دارد و فاقد حقوق ديگر است.

وي افزود: افرادي كه فكر مي‌كنند مي‌توانند با دستيابي به اين كارت از طرح‌هاي راهنمايي و رانندگي عبور كنند يا در كلانتري ضامن شخصي شوند يا تصور مي‌كنند، مي‌توانند همكار پليس شوند، تصور بيهوده است.

غني‌لو با بيان اينكه باشگاه خبرنگاران رسانه‌اي است براي دوستداران و علاقه‌مندان فعاليت‌هاي پليسي و برقراركنندگان نظم در جامعه، گفت: بايد تاكيد كنم كه هدف خبرنگاران در فعاليت‌ در اين باشگاه نبايد گرفتن كارت باشد، چرا كه نه تنها هنوز كارت طراحي نشده بلكه مجوز‌هاي لازم نيز در اين خصوص صادر نشده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!