يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 12467
۰

چند درصد زنان ایران کاربر بازیهای رایانه ای؟

خبرگزاری مهر: براساس پیمایش تحقیقاتی صورت گرفته از سوی معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای تحت عنوان "استفاده و نگرش در بازیهای رایانه ای"، کاربران گیم در کشور را به ترتیب 62 درصد مردان و 38 درصد بانوان تشکیل می دهند.


طبق این پژوهش که نتایج آن در غرفه معاونت آموزش و پژوهش در نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای در معرض دید عموم قرار گرفت بازیهای اکشن با 39 درصد و بازی های ورزشی با 32 درصد جزء پرطرفدارترین سبک های بازی در ایران هستند.

براین اساس، 84 درصد کاربران بازی های رایانه ای با نشریات ورزشی آشنایی ندارند و تنها 16 درصد این نشریات را می شناسند.

همچنین یافته های این پژوهش نشان می دهد که همراهان کاربران بازی های رایانه ای در هنگام انجام بازی، 22 درصد خانواده و 28 درصد دوستان هستند و 50 درصد کاربران نیز به تنهایی بازی می کنند.

ظهرها، عصرها و شبها به ترتیب جزء زمانهایی است که کاربران بازی های رایانه ای در ایران، بیشتر در این زمان ها اقدام به بازی می کنند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که رایانه با 45 درصد، پلی استیشن با 15 درصد، پلی استیشن 2 با 20 درصد و پلی استیشن 3 با هفت درصد جزء پراستفاده ترین دستگاههای بازی هستند.

براین اساس کاربران گیم در ایران را به ترتیب 62 درصد مردان و 38 درصد بانوان تشکیل می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.