دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۷
کد مطلب: 12739
۰

برابري نرخ غذاي دانشجويي با قيمت نان سنگك

ژتون غذاي دانشجويان 3 نرخي شد
رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام نرخ جديد غذاي دانشجويان در سال تحصيلي جديد، از نزديك شدن نرخ ژتون غذاي دانشجويي به قيمت تمام شده نان سنگك خبر داد.

كيوان مراديان كوچك سرايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه امسال مدنظر است سه نوع غذا در بين دانشجويان توزيع شود، تصريح كرد: بر اين اساس نرخ ژتون غذای دانشجویی به طور متوسط 485 تومان درنظر گرفته شده است، در اين راستا يك نوع غذا در همين رنج و دونوع غذاي ديگر يكي پايين‌تر از 485 تومان و ديگري بالاتر از اين رقم درنظر گرفته شده است كه ميزان دقيق دو رنج ديگر پس از تصويب نهايي اعلام مي‌شود.

وي با بيان اينكه نرخ غذاي دانشجويي سال گذشته حدود 20 درصد افزايش يافت، افزود: امسال هزينه غذاي دانشجويي كمتر از سال گذشته و تنها اندكي افزايش يافته است و ميزان افزايش به ميزاني است كه تقريبا به قيمت نان سنگك يعني هزينه 600 تومان نزديك مي‌شود.

به گفته وي، در سال تحصيلي گذشته، دانشگاه‌ها برنامه هفتگی غذا به دانشجویان ارائه می‌کردند و در هر روز دو نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شد كه طي آن نرخ غذا بین 250 تا 485 تومان تعيين شده بود، بر اين اساس بسته به نوع غذای ارائه شده به دانشجو، نرخ ژتون‌ها بین این دو رقم از دانشجو دریافت مي‌شد.

وي اعلام كرد: امسال كليه دانشجويان مي‌توانند 100 درصد از تسهيلات وام تغذيه استفاده كنند و پس از اتمام تحصيلاتشان در اقساط 60 ماهه آن را بازپرداخت كنند. اين درحالي است كه سال گذشته تنها 20 درصد دانشجويان مي‌توانستند از وام تغذيه استفاده كنند.

به گزارش ايسنا؛ بر اساس بخشنامه‌ای با عنوان "هدفمند کردن غذای دانشجویی" در 8 شهریور ماه سال 90، دانشگاه‌ها ملزم هستند در راستای واقعی شدن نرخ غذای دانشجویی حرکت کنند. به این ترتیب که در طول 5 سال برنامه پنجم توسعه به نحوي برنامه‌ریزی کنند تا 50 درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی به عنوان سهم دانشجو از وی دریافت شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .