سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۳
کد مطلب: 13284
۰

عدم تفكيك جنسيتي در حوزه پزشكي

وزير بهداشت در خصوص پذيرش جنسيتي دانشجو در رشته‌هاي علوم پزشكي، گفت: در رشته‌هاي علوم پزشكي امكان تفكيك جنسيتي وجود ندارد.
به گزارش میگنا، مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به اينكه رشته‌هاي علوم پزشكي با بيمار و بيمارستان سر و كار دارند و در همه بيمارستان‌ها بيماران از قشرهاي مختلف مراجعه مي‌كنند، به گونه‌اي كه وقتي حادثه‌اي رخ مي‌دهد در آن حادثه ممكن است بيماران از جنسيت‌هاي مختلف وجود داشته باشند و به بيمارستان‌ها ارجاع داده شوند. بنابراين نمي‌توان در آن بيمارستان فقط براي يك جنسيت خدمات ارائه كرد.

وي با بيان اينكه براي تك جنسيتي كردن بيمارستان‌ها و مراكز درماني راهي وجود ندارد، گفت: با اين حال براي آنكه بتوانيم به خواسته جامعه، جامه عمل بپوشانيم و براي زنان بيمارستان‌هاي ويژه زنان داشته باشيم، همه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در حال تلاش هستند تا در هر دانشگاه يك بيمارستان جامع زنان ايجاد شود.

وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه با توجه به جنرال‌ بودن بيمارستان‌ها، امكان تك جنسيتي كردن وجود ندارد، خاطر نشان كرد: البته در رشته‌هاي پرستاري كه 90 درصد فارغ‌التحصيلان آن، زنان هستند، تلاش شده است كه تعداد ورودي‌هاي آقايان در اين رشته با توجه به نيازي كه در جامعه وجود دارد بيشتر شود.

دستجردي با اشاره به نوع پذيرش جنسيتي دانشجو در برخي رشته‌هاي علوم پزشكي، اظهار كرد: در رشته مامايي 100 درصد ظرفيت پذيرش را زنان تشكيل مي‌دهند، بنابراين در رشته‌هاي علوم پزشكي به جز دو رشته مامايي و پرستاري كه تقريبا وضعيت خاصي دارند، نمي‌توانيم در زمينه جنسيت محدوديت ايجاد كنيم، چون بايد فارغ‌التحصيلان ما به ارائه خدمات بهداشتي و درماني در مراكز درماني بپردازند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.