شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۹
کد مطلب: 13680
۰

شيوه برطرف کردن خستگي و فشار عصبي

يک کارشناس اصلاح حرکات ورزشي با اشاره به مالش پا با آب‌ ولرم محتوي نمک براي برطرف کردن خستگي گفت: انجام حرکات اصلاحي ورزشي مي‌تواند خستگي و فشار عصبي روزانه را به طور قابل توجهي از افراد بکاهد.

صفر محمديان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توصيه‌هايي براي رفع خستگي و کاهش فشار عصبي روزانه در افراد اظهار داشت: افراد مي‌توانند براي کاهش خستگي و فشار عصبي قبل از خواب يا در طول روز به مدت 7 دقيقه پاهاي خود را در يک ظرف حاوي آب‌ ولرم محتوي نمک غوطه‌ور کنند تا منافذ کف پا در اين اقدام باز شود. اين کار مي‌تواند به‌طور چشمگيري باعث کاهش خستگي و فشار عصبي شود.

وي افزود: اين روش براي تمام افراد و مشاغل از جمله کارمندان، راننده‌ها و به خصوص ورزشکاران مفيد است. افراد بايد در اين زمينه به صورتي پاي خود را در داخل ظرف محتوي آب ولرم محتوي نمک قرار دهند تا محتوي اين آب ظرف به ساق پاي آنها برسد.

محمديان ادامه داد: ‌در اين زمان افراد بايد پس از قرار دادن پاي خود در آب ولرم محتوي نمک پاهاي خود را به همديگر مالش بدهند و پنجه‌هاي «پا» را باز و بسته کنند و در نهايت انگشتان پاي خود را با دست ماساژ دهند.

اين کارشناس اصلاح حرکات ورزشي تصريح کرد: پس از خشک کردن «پا» افراد بايد به پشت دراز بکشند و سر خود را به سمت شمال قرار دهند تا بتوانند براي برقراري تعادل مناسب و جذب نيروهاي مغناطيسي در حالت خوابيده اقدام کنند.

محمديان گفت: افراد پس از خوابيدن پاهاي خود را بر روي يک نشيمن‌گاه از جمله صندلي بالاتر از زمين قرار دهند و دست‌هاي خود را گره کرده و به طرف بالاي سر و روي زمين قرار دهند و در اين حالت يک نفس عميق را حبس کنند و به سمت راست بچرخند و در اين حالت تصور يک فضاي سرسبز را در ذهن خود تداعي کنند و پس از چند ثانيه نفس حبس شده خود را خارج کنند.

اين مربي ورزشي نيروهاي ويژه ارتش با اشاره به اينکه افراد بايد همين حالت را به صورت معکوس و به سمت چپ نيز با تمام توضيحات آن انجام دهند، افزود: اين حرکات تجديد قوا و شارژ نيروي جواني بدن را به خوبي محقق مي‌کند و هيچگونه پيچيدگي و دشواري در اين حرکات وجود ندارد. محمديان خاطرنشان کرد: انجام حرکات اصلاحي ورزشي بسيار مي‌تواند در کاهش خستگي و فشارهاي عصبي و حتي تسکين دردها مفيد واقع شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...