چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۹
کد مطلب: 14363
۰

امكانات و كاربردهاي «تخته الكترونيك مدارس» اعلام شد

معلمان در استفاده از «تخته الكترونيك» مختارند
رييس مركز آمار، فناوري و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: براي ارائه آموزش‌هاي تكميلي به معلماني كه در مدارس هوشمندسازي شده تدريس مي‌كنند، 342 مدرس تا پايان آبان ماه آموزش‌هاي لازم را دريافت و آنها را به معلمان اين مدارس ارائه خواهند كرد. يوسف نوري در گفت‌وگو با ايسنا، درباره تخته‌هاي الكترونيك كه از امسال وارد مدارس هوشمند شده‌ است و نحوه كار با آن، افزود: اين تخته‌ها يكي از ابزارهاي يادگيري نوين محسوب مي‌شود و به عنوان يك تكنولوژي جديد و مكمل آموزش در اختيار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است.

وي افزود: با توجه به اينكه امكانات ارائه شده از طريق بردهاي هوشمند بالاست، چندين كاربرد را در اختيار معلم و دانش آموزان قرار مي‌دهد كه «اتصال به اينترنت ملي»، «وضوح تصوير»، «امكان ضبط » ، «بايگاني مطالب عنوان شده»، «سرعت ارائه مطالب» و ساير قابليت‌ها بخشي از اين امكاناتي است كه در بردهاي هوشمند در نظر گرفته شده است.

نوري تصريح كرد: در بردهاي هوشمند، امكان استفاده چند رسانه‌اي براي آموزش وجود دارد و علاوه بر اينكه معلم مي‌تواند اطلاعات بسيار زيادي را از طريق حافظه و شبكه ملي در اختيار دانش آموزان قرار دهد، يك تكنولوژي چند رسانه‌اي به روز است و دانش آموزان مي‌توانند در صورت داشتن لپ تاپ به آن متصل شده و از اطلاعات آن استفاده كنند.

رييس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه استفاده از اين رسانه آموزشي مدرن بستگي به نظر معلمان دارد، گفت: اين امكان در مدارس هوشمندسازي شده و در كلاس‌ها تعبيه شده، اما استفاده آن به تشخيص معلم از يك تا 100 درصد متغير است، لذا چنانچه معلم بخواهد مي‌تواند آموزش‌هاي خود را به صورت 100 درصد از طريق برد هوشمند ارائه دهد و يا مي‌تواند تنها از بخشي امكانات آن استفاده كند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 25 هزار مدرسه در كشور هوشمندسازي شده است، خاطر نشان كرد: آنچه كه مركز فناوري و اطلاعات آموزش و پرورش در اختيار اين مدارس قرار داده، بر اساس اهداف سند تحول بنيادين و به روز سازي داده‌هاي آموزشي و همچنين فرايند ياددهي و يادگيري است.

نوري درباره اينكه آيا معلمان و يا مربيان به طور كامل نحوه استفاده از اين فناوري را آموزش ديده‌اند يا خير؟ پاسخ داد: بر اساس ابلاغيه‌اي كه به مدارس صورت گرفته مقرر شده هر مدرسه‌اي كه به برد هوشمند مجهز است، خدمات آموزشي و نحوه استفاده از آن به طور صد در صد به معلمان ارائه كند و اين موضوع در قرارداد خريد تخته‌هاي هوشمند نيز منعقد شده است.

رييس مركز آمار، فناوري و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تمامي معلماني كه از طريق بردهاي هوشمند تدريس مي‌كنند آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند، عنوان كرد: براي سهولت در ارائه آموزش‌ها و استفاده از اين فناوري‌ها، دوره‌هاي آموزش تربيت مدرسان براي 342 مدرس در سراسر كشور در نظر گرفته شده كه تا پايان آبان ماه اين آموزش‌ها در اختيار اين مدرسان قرار مي‌گيرند و آنها موظفند اطلاعات و آموزش‌هاي خود را در اختيار معلماني كه از اين برد استفاده مي‌كنند، قرار دهند.

نوري تاكيد كرد: با توجه به اينكه در سند تحول بنيادين استفاده از تجهيزات نوين آموزشي مورد تاكيد قرار گرفته، هدف مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش نيز به روز سازي فرايند ياددهي و يادگيري است، اما اين بدان معنا نيست كه در حال حاضر تخته‌هاي هوشمند جايگزين تخته‌هاي ثابت شده باشند، چرا كه در تعريف اين تكنولوژي، از بردهاي هوشمند به عنوان مكمل‌هاي آموزش نام برده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند